Kandy -> Ella 🛺🛺🛺

Sri Lanka, Ella

Goeiemorgen!
We staan op om 7u, zodat we écht vroeg kunnen vertrekken. De nacht was niet zo schitterend, met kartonnen muren waar je echt ALLES kon horen.

Gelukkig sliepen we hier maar één nachtje 😄

We passeren voorbij het prachtige post office van Nuwara Eliya. Het dorp doet ons ook echt denken aan Engeland. De huisjes zijn opgetrokken in typische engelse stijl, en ook hier wordt op veel plaatsen de high tea om 16u geserveerd.

We verlaten het dorp om naar betere oorden (lees: beter weer) te trekken 😁

Na een rit van 2u, waarbij we nog slechts 12 minuten moesten rijden, treffen we de politie.
We mogen en kunnen niet verder, vanwege een landslide die de weg ontoegankelijk maakt.
Ze wijzen naar een krakkemikkig weggetje dat heel steil naar boven gaat: "pak die weg maar".

Ik ben 10x doodgegaan op deze "voor Google onbekende weg" 😂😂

Hoogtevrees ✔️
Tegenliggers ✔️
Putten in de weg ✔️
Geen tankstations ✔️

Ineens kwam er een uur bij volgens de gps... pffff... en we waren er bijna!

Ons tukske vol bagage en 2 passagiers, maakt dat we bij het stijgen amper 20km/u haalden. Ik kon alleen maar bidden dat we niet gingen achteruit bollen 🙈🤣

Maar na 1u hobbelen zijn we er geraakt 🙌
Hallelujah! 🥳🥳🥳

We checken in bij The One Ella, en heel blij met deze keuze 🥰 Er zijn slechts 2 huisjes en we hebben beiden zicht op de vallei. De hangmat geeft al meteen een laid back sfeertje en op wandelafstand zijn heel wat barretjes, restaurantjes en winkels.

Een koude douche en wat soezen in de hangmat voor een uurtje en we kunnen er even tegen!
Om 18u hadden we een massage geboekt bij Helena Spa. Een uurtje vooraf struinen we dan ook door het walhalla "Ella" en eten nog een goed bord rijst en noodles bij Eden Café.

De massage was op zijn zachtst gezegd teleurstellend 😒 Ives kreeg een bodymassage met als afsluiter een shirodhara. Shirodara betekent dat ze warme olie over je voorhoofd laten lopen, zodat het in je kruin belandt en ze je hoofd inmasseren.

Ik had voor de bodymassage gekozen, met als afsluiter een gezichtsmassage. De bodymassage was ronduit slecht. Repetitieve strijkbewegingen in dezelfde richting voor een uur lang... , de muziek die 3x op een andere plaat werd gezet - loeiend hard.

De gezichtsmassage was gelukkig net iets beter, maar toch was het jammer.

Maar desondanks de pech met de massage: wat een toffe en mooie plek is Ella 🥰
Vandaag houden we het nog rustig, maar morgen gaan we op verkenning!

Slaap lekker,
Ellen & Ives

Amai, 10x dood gegaan, tegenvallende bodymassage, pff... wat een avontuur. De hangmat en het steeds lekker ogend eten maken precies veel goed! Tot morgen.

Paul en Christiane 2024-01-13 09:02:42

Je ventje heeft precies grote voeten… 😂😂❤️