The Road to Hana 🌳🌴🚘

Verenigde Staten, Hana

Ok, back to basics heeft ook zo zijn nadelen... ik word wakker, klammig van het zweet (geen airco) en mijn gezicht vraagt zich af hoeveel camions er vannacht zijn over gereden πŸ˜’

Het was nogal een onrustig nachtje...
Niks aan te doen. Ik neem een ijskoude douche en we maken ons klaar voor een leuke hike vandaag: Pipiwai Trail 😊

De hike gaat 8km (round trip) door een bamboebos met op het einde een prachtige waterval 😍

Ik eet mijn bakje ananas op, en Ives - uiteraard - chocoladeslagroomtaart πŸ˜‚.

Rond 10u vertrekken we op de parking richting trail. Het drupt af en toe n beetje en het pad ligt er glibberig en modderig bij. Nog geen halfuur onderweg en het begint te gieten! Hop de regenponcho aan zodat de camera niet al te nat wordt.

Het is constant letten waar je je voeten zet of je hangt onder de modder πŸ˜›
We doen er dus best lang over... wel 2 uur tot aan het einde van de trail! Maar de waterval is echt heel mooi. Nu gaat de camera in de rugzak... effe genoeg foto's genomen. Opnieuw: regen πŸ˜‚πŸ˜‚ 't kan ons niet meer schelen. We lopen er zo door en het is zelfs zaaalig! Alleen veel muggen, ik heb een halve bus Off Deep Woods leeggespoten en voel me een wandelend gifbommeke. Er is dan ook geen één mug in mij in geinteresseerd. Mission accomplished. πŸ˜‚πŸ˜‚

De tocht terug neemt maar een uurtje. Naast de weg stond daarstraks ook al heel uitnodigend een bordje "Huli Huli Chicken" bij het strand. Mmmm... nu zoveel goesting in! 😜 We rijden tot daar en bestellen de kip, en die komt met rijst en een slaatje. Dat smaakt weeral!

Op ons gemakje touren we nog een uurtje de Road to Hana af... slingerend door het groen, hier en daar een brugje over. Deze weg is echt een must-see als je naar Maui gaat! πŸ‘Œ

We eten onderweg nog een ijsje bij Coconut Glenn's, de gember limoengras smaak. Weer superlekker! 😍

In Hana zien we in een straatje een bord met de titel "Blue Pool". Er staat tevens bijgeschreven dat je dat bord niet mag voorbijrijden omdat er vroeger al teveel toeristen naartoe gingen en de mensen die daar nabij wonen het beu waren om geparkeerde auto's terug te vinden op hun oprit of in hun voortuin.

Ives kan zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Hij wil absoluut Blue Pool zien. VIOLATERS WILL BE PROSECUTED IF DRIVING THROUGH PRIVATE PROPERTY. Ik vond het al maar niks....

We rijden over een gravelroad in de backcountry en zien echt heel veel povere huisjes. Dreigende bordjes aan bomen gehangen met 'keep out'. Ik had het er écht niet mee πŸ˜’.

Een vrouw passeert ons met haar auto en ik voel mij een beetje wegzinken in de auto πŸ˜‚. Vreemd genoeg was ze supervriendelijk, maar ook wel een hoekske af, raar mens! We zien oude toiletpotten staan in een tuin waar planten uitgroeien, oude auto's waar gewoon planten uit de raam groeien... echt niet normaal hier 😁.

We zijn tot aan het einde van die weg gereden, daar moesten we nog 500m te voet tot aan de zee. Nergens was Blue Pool aangegeven... we hebben het dan ook niet gevonden. Maar het stukje zee dat we gezien hebben was zeker mooi 😊. En t was op zijn zachtst uitgedrukt weer avontuur πŸ˜‚πŸ˜‚

Op naar de cabin want de zon begint onder te gaan πŸ˜‰ Hopelijk een betere nacht dan gisteren!

Ellen & Ives

OMG!!! Dat je dat gedurfd hebt Ellen!! Die zoektocht naar de Blue Pool! :-) xx

Kim De Groot 2017-06-09 08:51:51

Zelfs regen in Hawaii is zalig :)! Zottekes, zo spannend jullie zoektocht naar de Blue Pool :):)!!