Railay Beach

Thailand, Krabi

What a night, Ives heeft heel slecht geslapen. Daardoor heb ik de wekker nog even verder gezet naar 10u...
Wanneer hij dan verneemt dat je maar kan ontbijten tot half 11, wil hij ineens in een spurtje nog wat gaan eten ;)

We zijn de laatsten bij het ontbijt, dat betekent ook dat het meeste geplunderd is. We bestellen een banana roti pannekoek,
en voor mij een omeletje met groentjes. Zo kunnen we er weer even tegen...

Om 11u gaat de gratis shuttle alweer, en die willen we ook weer gebruiken om naar het strand te gaan. Klein stresske dus: ontbijten, zak klaarmaken
en dan spurten naar de shuttle :D Maar t is goegekomen, we hebben het nog net intijds gehaald!

Op Ao Nang Beach zijn hutjes aan het strand waar je je ticket kan boeken naar eender welk eiland of ander strand, met de longtailboat. Wij hebben beslist om
naar Railay Beach te gaan. Daar heb je nog meer van die mooie klifrotsen, en dat tripje met de boot is ook geen straf ;) We varen met 8 inzittenden in een kleine 20 minuten
naar Railay Beach. Uiteraard vrij toeristisch, maar ik vrees dat dat met alle uitstappen of andere eilanden zo is...

Als je op het strand aankomt en helemaal uiterst links wandelt, dan kom je op een gegeven moment aan een pad dat over rotsen gaat met behulp van koorden.
Het is nergens aangegeven, maar via deze korte hike kom je terecht op een kleiner en minder toeristisch strand. Veel rotsklimmers halen hier hun touwen en klimgerief boven.
We hebben serieus gezweet tijdens deze korte hike, met onze teenslippers was het echt voeten plaatsen, en goed vasthouden aan het touw om jezelf omhoog te hijsen.
Het zweet liep over mijn buik naar beneden: jak! :D

Het was wel supermooi aan de andere kant. Zo content dat we waren om daarna in het water te springen! 't Was precies gelijk ne jacuzzi, echt kei warm water ;) verkoelend kon je het moeilijk noemen. We genieten hier van de mooie natuur weer, en na onze zee-dip wandelen we via het strand naar de Walking Street. Een straatje waar gelegenheid is tot eten en drinken, en enkele kleine touristshops. De ene kebabkraam na het andere, hoe kan het dan anders dan ééntje te bestellen ;) We delen dan ook samen een rol, want de porties zijn hier mega, en de ervaring heeft ons geleerd dat we meestal te grote ogen hebben :p We smullen weeral... zo lekker :)

Hierna hebben we het wel gehad. Sowieso zijn wij al geen strandliggers, dus voor ons was deze uitstap van 2 à 3 uurtjes meer dan voldoende. Al zijn er uiteraard wel mensen die het hier een ganse dag volhouden.

We leveren ons terug-ticket in bij één van de kerels van de longtailboat en we moeten wachten tot we minimum met 6 passagiers zijn. Dat duurt gelukkig niet al te lang, en na een 20 tal minuutjes zijn we er alweer vandoor met onze gammele boot :D Dat er hier en daar water binnensijpelt en dat er geen reddingsvesten te bespeuren zijn, dat moet je er maar bijpakken! ;)

We nemen de tuk tuk van aan de strandboulevard naar ons hotel, en gaan daar nog wat zwemmen in de pool. Ik lees nog wat bij in mn boek, bestel een Tom Yam Mocktail en de dag is weer zo om. Van stress is geen spoor,
ik denk dat we nog nooit zo relaxed zijn geweest op vakantie :D Mijn neus is inmiddels veel beter, en geen spoor meer van hoofdpijn of dichte sinussen. Joepie!
We kijken dan ook uit naar avonturen in het binnenland. Tijd voor wat actie!

Morgenvroeg is het vroeg op naar de luchthaven, om dan door te vliegen naar Chiang Mai. Omdat de night markets van Chiang Mai zo leuk zijn, en die in het weekend vallen (zaterdag en zondag) hebben we besloten om eerst naar Pai te gaan vanuit Chiang Mai. We zullen dus vliegen op Chiang Mai, en dan met een private driver naar Pai rijden. Hier blijven we 3 dagen, en keren dan terug naar Chiang Mai, op tijd terug dus voor de avondmarkten :)

Maar eerst: eten! Het is weer tijd voor dinner, en we nemen deze keer de tuk tuk naar Jungle Kitchen: the n°1 restaurant van Tripadvisor :) Als we daar toekomen om 19u, en we meegeven dat we niet gereserveerd hebben, zegt ze dat alles volzet is. Ik kan mijn teleurstelling niet wegsteken... dan maar wat anders zoeken. De vrouw vraagt ons of we aan een mini-tafeltje willen zitten met plastic stoelen? Natuurlijk zitten wij daar niks mee in :)

Zo blij als een kind dat we toch mogen blijven... haha... :) We bestellen eerst spring rolls en een drankje, om later ons hoofdgerecht te bestellen: Chicken cashew en Ives - hoe kan het ook anders - Pad Thai :D (hij gaat er nog eens in veranderen!) In Pad Thai is wel veel verschil, zeker als je het bijna alle dagen eet. Op de meeste plaatsen duwen ze ketchup bij in de saus, om het nog zoeter te maken voor de toeristen. Maar wij vinden het net lekkerder zonder die vieze ketchup! :(

Hier zat het er gelukkig niet in, het was real authentic Thai en kei leuk! Met een kikker/pad die bijna op onze tafel sprong, bij! haha :D Jungle Kitchen, what's in a name? ;)

Met volgestouwde buikjes wandelen we het hele eind naar het hotel terug. Het is 21u en het blijft bloedheet, zo warm dat ik nog een nightswim wil gaan doen! We zetten ons in den donkere bij het verlichte zwembad en trek nog een paar baantjes. Wauw... wat een prachtige heldere sterrenhemel als je zo vanop je rug drijft in het water. Memorabel avondje, nog van dat graag :)

Tijd om te gaan slapen nu, morgen is weer een reisdagje en een vroege start!