Brussel - Sri Lanka

Sri Lanka, Negombo

Onze zakken zijn gepakt, en tegen de middag arriveren we in Zaventem. Er zijn wel meerdere landgenoten die vertrekken op nieuwjaarsdag, want het is razend druk!

We waren bij de eersten om in te checken, maar toch hebben we bijna een uur moeten aanschuiven eer we onze boarding passes kregen. Met een verontschuldiging en 2 eetpasjes van 9 euro omdat de vlucht te laat zou zijn, wandelen we richting de gate.

Qatar Airways arriveert met een uur en half vertraging, maar we zijn blij dat we kunnen vertrekken 😊
Vijf en halfuur later staan we al in Doha, maar missen door de vertraging onze aansluiting. Gelukkig heeft Qatar ons al opnieuw ingeboekt voor een nieuwe vlucht die een uurtje later al vertrekt πŸ™

De vermoeidheid hakt er ondertussen in, dus op vlucht nummer 2 is het vooral proberen slapen.
Om 9u30 zetten we dan eindelijk voet op Sri Lankaanse bodem πŸ₯³πŸ₯³πŸ₯³β˜€οΈπŸŒ΄

Kleren worden uitgeschoten op toilet πŸ˜† beetje koud water geplenst in mijn gezicht. Oh God, nooit zo graag ne kouden douche gehad als nu.
32 graden en zonnig, maar ook plakkie-plakkie weer.
We worstelen ons door de douane, wisselen onze eurootjes om voor miljoenen (roepies) en met de Dialog SIM kaartjes zijn we dan ook ineens bereikbaar op dit eiland β˜€οΈπŸ˜Ž Ready set go!

We houden van vrijheid, dus dat kon niet beter dan ons eigen transport te voorzien. Rijden doen we de komende dagen met een eigen tuk tuk, die we huren bij Tuk Tuk Rental. Je steunt er tegelijkertijd de lokale bevolking mee, aangezien een local zijn tuk tuk hier tijdelijk aan jou verhuurt in ruil voor een mooi bedrag πŸ€—

Voor 17 euro per dag kan je hier dus naar hartelust mee rondsnorren, én je bagage kan gewoon mee! πŸ™Œ

Ives krijgt eerst een introductie van de tuk tuk, en daarna een uurtje rijles. Na zolang onderweg te zijn is het een uitdaging om nog deftig te kunnen nadenken πŸ˜‚ maar Mr. Ives is a pro - zegt Pudeng, zijn instructeur.

Knip Tuk on the road, met een heuse Nemo aquarium atmosfeer in de tuk zelf 🀣 kitsch ten top πŸ‘Œ maar blij met ons bakske!

Gelukkig is het hotel maar 20 minuutjes rijden, want die douche is meer dan welkom én nodig! πŸ˜‰
We checken in bij Terrace Green Hotel nabij Negombo Beach, en gaan iets eten bij Boho.
Aangezien we aan zee zitten, kiezen we uiteraard voor vis. Volledig voldaan, maar ook heel moe, wandelen we nog een stukje over het strand en keren dan hotelwaarts.

Ik had voor vanavond een massage geboekt in de Secret Spa in ons hotel, maar dat is pas over 2u en onze ogen vallen bijna toe πŸ˜„
Dan maar de wekker zetten πŸ™ˆ

Om kwart na 7 begeven we ons naar de spa, één verdiep hoger en geven we ons anderhalf uur over aan 2 masseuses. De knopen in onze nek zijn meteen gevonden en er wordt duchtig gekneed (lees: pijn gedaan) πŸ˜†

Toen ze de spieren over de wreef van mijn voeten onder handen nam, plaste ik bijna in mijn broek van de pijn. What you have there ma'm? Pain, kermde ik met een piepstemmetje πŸ₯΄πŸ˜„

Als laatste kregen we nog een hoofdmassage van een uur waarbij we allebei in slaap zijn gevallen. Happy ending it was πŸ˜‚

Tot morgen voor het vervolg!

Ellen & Ives

Hehe, weer zo leuk lezen… zo leuk meereizen. Geniet!! X

Sharon 2024-01-03 06:45:28

We hebben elkaar β€œnet gemist” op Zaventem. Wij kwamen terug op nieuwjaarsdag 😜. Ik kijk er al naar uit om opnieuw met jullie β€œmee te reizen”! πŸŒ΄β˜€οΈ

Eva 2024-01-03 07:52:22

Amai ik zou geld geven voor zo een massage, hahaha ;-) xx

Elke 2024-01-03 07:52:36

Het zal weer boeiend worden! Veel plezier in de tuktuk en met alles op jullie weg!

Christiane en Paul 2024-01-03 08:31:13

Zalig om weer te kunnen mee reizen πŸ₯° Genieten maar lieverdjes!! Dikke knuffel!! πŸ€—πŸ€—

Katleen 2024-01-03 09:24:50

Goed gestart en prima service van Hamas πŸ˜‚ Qatar. Hebben de airhostessen nog altijd zo’n schoon potskes op? Doe de groeten aan de Tamil tijgers en geniet van dit mooie eiland.

Dirk 2024-01-03 09:52:34

Natuurlijk zijn wij blij dat de heenreis na de vertraging dan toch goed gelukt is.Wat jullie tuktuk betreft.....onze tuftuf's hier zijn toch nog een pak comfortabler.Geniet nu maar met volle teugen !

andre 2024-01-03 10:07:37

Tegenwoordig: zonder vertragingen, files of ander gedoe ergens geraken: forget it ! Maar dat neemt de pret, de goesting en het enthoesiasme niet weg. Jullie zijn weeral helemaal in jullie element ! Goede verderzetting.

Paul en Christiane 2024-01-03 11:05:02

HΓ© hΓ© lekker begonnen met een zalig makende massage 😁 geniet van jullie vakantie, we zijn ook een beetje mee op verlof . Het word weer heel leuk om jullie te volgen πŸ’–πŸ’–πŸ’–

Jan en Martine 2024-01-03 11:12:58

Woohoo, laat die vakantie maar beginnen πŸ˜€ πŸ›Ί! We kunnen al niet wachten om jullie tuktuk avonturen te volgen 🀩😘!

Elisa en Tim 2024-01-03 11:26:56

Veel tuktuk plezier, het gaan weer leuke verhalen worden. Enjoy liefiesxxx

Marinaatje 2024-01-03 11:54:57

Blij om jullie avonturen weer te volgenden! Heel veel plezier πŸ‘‹πŸ˜˜

Juanita 2024-01-03 17:29:10

En we gaan weer mee op reis!! ❀️❀️

Annik 2024-01-03 17:39:40

Blij dat jullie weer op pad zijn.sri lanka.ik geniet weer extra want daar stonden mijn voetjes in 2006 in het zand.oh dat eten daar.ik krijg het water in mijn mond

Vera 2024-01-03 19:03:34

Geniet van de reis! Super fijn om mee te lezen πŸ€©β˜€

Isabeau 2024-01-04 15:00:24

Benieuwd naar de verhalen, we reizen weer mee 😘