Koh Tao - Bangkok

Thailand, Ko Tao

Om 7u vanochtend gaat de wekker. Tijd om uit te checken in ons kleine paradijsje :(

Om 8u 15 komen Coral en Franzi ons ophalen met Mr Bear, om ons naar de pier te brengen. Maar eerst wordt de minibar opgemaakt voor we vertrekken. Het gaat allemaal heel snel, en wanneer we instappen in de laadbak van de truck, staat de hele staff op een rijtje ons uit te zwaaien, grappig maar een beetje raar tegelijk :)

We hadden een superleuke 3 daagse op dit eiland, ik had hier gerust nog wat langer kunnen blijven! Maar das weer een extra reden om nog eens terug te komen ;)

De Seatran ferry vertrekt om 9u, en de tickets zijn weer geregeld via het hotel. Even duur en net zo makkelijk! Om de één of andere reden neemt de ferry er een halfuur langer over, en zijn we dus met een beetje vertraging aan de Bangrak Pier in Koh Samui. Op de ferry zelf - als je aan boord gaat - wordt bagage van Koh Panghan links gesorteerd, en Koh Samui rechts. Niet iedereen die aan boord gaat heeft dat door, waardoor je ineens mensen ziet panikeren bij het aanmeren van koh Panghan dat hun bagage ergens tussen de 'berg' ligt van koh Samui. ONMOGELIJK om dat er tussenuit te zoeken, en het personeel van de Seatran is niet behulpzaam om het voor je uit te sorteren. Pech, noemen ze dat dan!

In Koh Samui staat een taxi chauffeur ons op te wachten voor de transfer naar de Mercure Hotel in Chaweng. Omdat onze vlucht naar Bangkok pas om 17u15 vertrekt, en we geen zin hebben om een hele dag op de luchthaven te spenderen, hebben we dit hotel voor een prik gereserveerd. Zo kunnen we onze bagage nog even stockeren, een douche nemen, lunchen... :)
Het is in feite een supermooi hotelletje net in de winkelstraat van Chaweng, de straat die parallel loopt achter de resorts aan het strand. Mocht het niet in Chaweng gelegen zijn, zouden we hier ook gerust wel enkele dagen kunnen gebleven zijn ;) Maar zoals eerder al gezegd; Chaweng Beach is supertoeristisch, ook duurder wat betreft het kopen van kleren en spullen. We loved Lamai Beach... rustiger, traditioneler en minder verzuurd door de horde toeristen ;)

Om 15u checken we dan uit om naar de luchthaven te gaan. We hebben het hotel onze boardingpassen gemaild, zodat we ze meteen aan de receptie - afgeprint - kunnen meenemen :) We vliegen deze keer met Thai Airways. Minder goedkoop dan Nok Air en Airasia, maar het is dan ook de enige maatschappij die vliegt vanuit Samui, samen met Bangkok Airways. Mocht je het niet erg vinden om wat meer tijd te verliezen tijdens je trip is het een idee om vanuit Koh Tao een ferry te nemen naar Chumphon, van daar met de taxi naar de luchthaven en dan naar Bangkok. Maar dat was voor ons alweer een hele reisdag... en daar hadden we geen zin in. Nu hebben we tenminste nog enkele uren kunnen relaxen in Chaweng ;)

We hebben daar weer genoten van een heerlijke Lime Shake, our favorite drink! Gemixt ijs en verse limoen... it can't get better than that met zo'n heet weer! :p

Om 18u landen we dan eindelijk in Bangkok. We moeten jammer genoeg wel héél lang wachten op onze bagage. En als we de taxi nemen, klaagt de chauffeur al wanneer hij hoort dat we naar Sukhumvit area willen. Het is 'vreselijke spits' zoals hij het zegt, en hij kijkt als een flink geirriteerd mannetje. He's already working on my nerves... grrrrrr...
2 uur rijden we er maar liefst op!! Normaalgezien zou het 45 minuten moeten duren, maar de avondspits is inderdaad om 'u' tegen te zeggen, en de Bangkok goesting is ver zoek op de moment... We zijn stikkapot en willen gewoon een bed en rust.

Wanneer we arriveren rond 22u, kunnen we gelukkig heel snel inchecken in het Grand Central Terminal 21 Hotel. Een lobby die reusachtig is met kristallen lusters en vloeren die blinken als een spiegel! We worden meteen welkom geheten door de receptioniste en feliciteert ons met onze 'honeymoon' waarop we prompt van een standaard kamer worden geupgrade naar een Deluxe Junior Suite op de 21ste verdieping :D Al die verwennerij verveelt nooit! ;-)

We ploffen ons neer in het heerlijke, reusachtige bed. Rozeblaadjes en handdoeken omgevormd tot 2 zwaantjes maken het helemaal 'af' :) We nemen een koude douche om even wakker te worden en ons toch nog even buiten te wagen. Ons hotel is gelegen aan de Terminal 21 shopping mall, en buiten staan op de stoep honderden kraampjes die allerhande spullen verkopen. We slenteren gewoon even op en af de stoep om de straat te verkennen en houden het na een uurtje voor bekeken. Time to go to sleep now... Morgen staat een heuse fietstocht op het programma en we moeten om 8u present zijn!

Slaap lekker dus, en tot morgen!