Ho Lee Wow!

Hongkong, Mongkok

We starten de dag alweer met een ontbijtje bij Starbucks. Voor mij is dat de chiapudding en voor Ives een stukje cheesecake met blauwe bessen, zijn verjaardag goed inzetten zegtem! 😜

Vandaag wordt het een verkenning van de Mongkok wijk, slechts 3 metrostops verwijderd van ons hotel.

Onze tocht start bij Sneaker street, de ene na de andere sneakerwinkel. Adidas, Nike, Puma, you name it! Elke winkel verkoopt nagenoeg hetzelfde. Maar om nu te zeggen dat je een serieus koopje doet? 85 à 90 euro rekenen ze minimum per paar, daar doen we het niet voor πŸ˜„

We slenteren door om de hoek en komen uit bij de Ladies Market. Een overdekte serie kraampjes op de straat met weer allerlei Ali Express koopwaar. Al blijft online kopen dus echt wel goedkoper dan hier, heel vreemd. En als je ook maar durft kijken naar iets interessant, dan laten ze je arm niet meer los. Roepend en tierend met hun rekenmachien πŸ˜‚πŸ˜‚

Ja, chinezen kunnen blijkbaar ook nooit een gesprek voeren op normale toon. Die roepen altijd naar ons gevoel en een lach kan er amper af πŸ˜‰

Van de ladies market gaat het verder door naar Cat Street. De ene na de andere dierenwinkel waar ingevoerde poezen en hondjes van Taiwan achter glas worden verhandeld. Zo zielig, ik wil ze allemaal meenemen! 😟

De daaropvolgende straat is Goldfish Market. Hier zie je ettelijke plastic zakjes met goudvissen of andere exotische soorten verkocht worden tegen de voorgevel. Niet normaal.

Het loopt over van het ene thema naar het andere! πŸ˜„ Gekker wordt het niet... we belanden op de Flower market, tientallen bloemenwinkels, straten ver! De geur is heerlijk en de winkels zijn prachtig πŸ‘Œ

Onderweg passeren we een Maria's bakery en kopen er een light cheesecake. Iets typisch hier in Hong Kong. We zagen het al eerder op iedere hoek van de straat, een cheesecake maar dan zonder koekjesbodem.

We nemen hem mee naar onze laatste stop: de bird market. Deze ligt in een gezellig stadsparkje met banken, waarop we ons neernestelen en samen de cheesecake opsmullen. Lekker! πŸ˜‹

De verhouding is volgens mij 50/50 cheese en cake, maar neigt eerder naar cake dan cheese πŸ˜‰ en licht is het zeker!

De vogels hier worden aangeboden in echte typische houten kooien die ze ook apart verkopen. Zoveel getsjirp en bonte kleuren! We zitten precies in een volière πŸ˜„

We zijn moegestapt, het is héét vandaag bij 33°C! We keren hotelwaarts waar we ons opfrissen, douchen, en klaarmaken voor Ives' verjaardagsetentje πŸ˜‹

De metro gaat weer richting Central, want we gaan eten bij Ho Lee Fook 😁 Ik las online dat reserveren niet mogelijk was, en dat je best om 18u present was bij opening. Zo gezegd, zo gedaan! Er staat al een kleine rij mensen aan te schuiven, maar er is zeker nog een tafeltje vrij voor ons 😊

Beneden in de kelder is het donker met hier en daar wat sfeerlicht, maar zeker gezellig! We bestellen alles om te delen. Zo starten we met een steak tartaar. Om vingers en duimen af te likken! πŸ˜›

Het 2e gerechtje dat we deelden waren de kippevleugels met gigantisch veel gedroogde chilipepers, komijn en thaise basilicum. Yummie!

Als main course deelden we de signature dish: de Wagyu Beef Short Rib. Ho Lee Wow! 😱 Het vlees werd traag gegaard met een zoetige terriyaki marinade, maar tegelijkertijd lag er op het bord een pittige jalapañocrème uitgesmeerd... mmmmmmm πŸ˜‹

Onze buikjes zijn vol, voller, volst! We wandelen dan ook het hele stuk terug om ons diner wat te laten zakken. In plaats van de metro nemen we de ferry, zo pakken we nog nét de dagelijkse lichtshow mee van 20u, vanop de ferry.

Was weer een leuke dag, morgen nog ééntje! 😁

Bye now!
Ellen & Ives

ik ben helemaal mee en dat eten ziet er zooooo lekker uit

Paul 2019-06-15 17:33:28

Heb just nog besteld bij den Ali. Ik zie dat jullie genietenπŸ˜˜πŸ‘πŸΎπŸ”