Moab

Verenigde Staten, St. George

Om 8u30 besluiten we -met het voorlopig droge weer- van toch nog een trail te doen, namelijk die naar de Corona Arch. Dit is één van de minder bekende hikes, of toch minder bezocht, dus we hebben weer alles voor ons alleen als we op de parking arriveren deze morgen :)

De hike loopt eerst langs een spoorweg en wordt daarna aangegeven door keitjes en stenen die je leiden naar de boog.

Het weer dreigt alweer naar regen… damn, het geeft je niet de boost die je anders hebt tijdens wandelingen :(

Ook op fotos komt de omgeving niet tot zn recht… maar oké, we zijn wel benieuwd naar deze grote arch en hiken op ons gemak verder. Op ongeveer een uurtje, via een ketting naar boven, via een trapje… en daar is ie! :))

Wauw… je ziet wel een heleboel fotootjes, maar int echt is hij wel heel groot en veel indrukwekkender! Het echoot hier ook, dus alles wat je zegt wordt nog eens 3x herhaald, lachen :))

We wilden graag onze picknick hier nuttigen, maar de zwarte wolk belet ons... Het is hier niet zo gevaarlijk als een canyon, maar ‘t is gewoon niet leuk om hier zonder schuilplek in de regen te zitten, dus we gaan weer na het schieten van enkele leuke plaatjes.

Uurtje terug en we staan weer op de parking! Het is nu middag en we gaan naar City Market, beetje food-shoppen… tanken, en gaan dan nog maar eens een keertje lekkere pasta eten bij Jay’s. Ives heeft het daar helemaal gevonden, verslaafd aan pasta met kip en pesto, haha… ‘t is dus al 2 dagen na mekaar dat we hier komen eten, en als het aan hem ligt morgen nog eens… maar euh, ik wil toch wel eens wat anders zenne!

Deze namiddag regent het non-stop en we dokteren een plan uit voor morgen, want dit is geen pleziertje… als het morgenvroeg regent slapen we wat langer, en anders gaan we voor de dirt-road in Canyonlands die gaat via Shafer Trail en White Rim Road.

We hebben vandaag dus niet veel meer gedaan dan geluierd, filmpje gezien…

Ach, na al deze VOLLE dagen is het misschien niet eens zo slecht en wat we nu niet zien, daar komen we zeker nog eens een keertje voor terug!