Aloha beautiful Maui! 🌺

Verenigde Staten, Kahului

Onze wekker staat vandaag om 6u30. Dat prikt behoorlijk, want ik heb gisterenavond nog geprofiteerd om 3 wasmachientjes te draaien tot middernacht πŸ˜‚ No smelly clothes in the luggage!

Rond half 8 leveren we de auto in bij Alamo, én kunnen meteen de shuttle opspringen naar check-in. Daar staat een serieuze rij, het verloopt een beetje chaotisch, zeg maar. Gisteren heb ik ons al ingecheckt, boardingpassen op de GSM. Maar toch moet het opnieuw. Zucht.

Bagagecontrole gaat dan weer vlotjes, en voor we het weten zitten we al aan boord van Hawaiian Airlines. Turqoise zetels aan boord, hostessen met een bloemetje in hun haar 😍

De vlucht duurt nog geen halfuurtje en dan zie ik door het raam alweer het volgende eiland opduiken. Ook al herken ik veel van foto's en reisgidsen; niks is vergelijkbaar met the real deal! Hawaii is werkelijk prachtig!

We stappen opnieuw op de Alamo shuttle, geven ons rijbewijs af voor inschrijving, en daarna mogen we gaan kiezen! 😜 Op Maui kozen we voor een Mustang Cabrio. We wilden heel graag een rode omdat die mooier is op de foto's, maar de rode zijn enkel Camaro's. Hoe graag we ook willen: de koffer is NOG kleiner dan een Mustang en we krijgen nu al amper de bagage erin!

Onze eerste stop is bij Foodtruck Geste Shrimp. Ik vond hem via Tripadvisor en stond goed aangeprezen. Dat was niet gelogen! 😜

Voor 10 euro krijg je een bakje met 12 scampi, hot pineapple, rijst en 'crab mac salad'. Dat is dus eigenlijk gewoon macaroni met krab en mayonaise 😁 (niet mijn ding). De scampi daarentegen waren ge-wel-dig lekker! 😍 Aanrader!

Na ons gesmos in de auto, is het tijd om door te rijden.

Onze eindbestemming ligt op het einde van de Road to Hana. Deze scenic road van 50 mijl ligt aan de natte/groene kant van het eiland. De weg slingert met haardspeldbochten zowat over de ganse oostkust van Maui. De weg heeft ongeveer 17 points of interest om te stoppen/wandelen/hiken. Uiteraard kan je die nooit in één dag zien... je moet kiezen.

Omdat wij onze tijd wilden nemen voor deze weg, slapen we 2 nachtjes nabij Hana. Hier is een State Park met een zwart strand, Waianapanapa SP.

Vorig jaar las ik dat ze hier zopas 6 cabins gerenoveerd hadden in het state park, maar dat snel reserveren de boodschap was. Dat deed ik, en daar zijn we blij om! Echt een koopje om te slapen, en een prachtlocatie! Wel je eigen linnen voorzien, maar het is hier zo warm dat ik in de Action 'slaapzaklakens' had gekocht. Weegt niks en is perfect voor hier 😊

Na een dik uurtje rijden zitten we ongeveer in de helft naar Hana. Een stopover bij Aunty Sandy's Bananabread is dan ook onvermijdelijk 😜 Het broodje zit zowaar nog warm in de folie 😍 mmmmm... superlekker!

De weg slingert verder, en de geur van bloemen hangt overal! We zitten in Jurassic Park, zo lijkt het wel πŸ˜‚πŸ˜‚.

Rond 16u komen we dan aan in Hana.
De bagage gaat meteen in de cabin en we wandelen tot aan het zwarte strand. Heel wat mensen die hier nog aan het zwemmen zijn!

Het is zwoel en vochtig weer, benauwd zelfs! We hebben al spijt dat we ons zwemgerief niet hebben aangetrokken. We lopen een eindje rond het strand en rijden erna met de auto naar de General Store hier in Hana. We kopen wat fris drinken voor de komende dagen.

Op 300m van de winkel zien we een supergezellig terras op een heuvel (Hana Ranch). We lessen onze dorst en nemen er een bordje Nachos bij met guacamole. Mmm... πŸ˜›

We hebben niet echt grote honger en houden het hierbij. Tijd om ons bed in te kruipen... dat vroege opstaan maakt dat ons lichtje ook sneller uitgaat 's avonds πŸ˜‰