Key Largo-Key West

Verenigde Staten, Key Largo

Heppie Birthday to my man :))

Ja, 't is héél vroeg (6u) en ik was het niet vergeten, den Ives heeft het geweten! haha… Vandaag hebben we een trip voor de boeg van 2u rijden (als we non-stop zouden rijden) which is not the case ;)

We hebben zowat overal gestopt! Ni normaal… zoveel leuke stops om kiekjes te trekken! En hoe verder we rijden hoe blauwer het water… geweldig gewoon!!
Eerst willen we nog es de befaamde Key Lime Pie proeven, en deze keer stopten we langs de Island Grill om dus zo'n stukje pie te proeven om 9u notabene… mmm… ni nadenken -> it's HOLIDAYYY!!!

Het is vandaag trouwens weer een breathtaking day, en dan letterlijk! HOT!! We zijn ook enkele shopkes binnengelopen (souvenirs, shirts, flipflops) en daar vertelde de verkoopster ons dat het een abnormaal koude winter is geweest voor hun (vorst!!) en nu zijn ze dus plots van dag op dag beland in een superhumid en hot temperature, terwijl dit anders meer geleidelijk gaat… Je kan vandaag dus weer niet meer ademen… thank go for the airco! Halelujah!

We stoppen onderweg ook nog even in het Bahia Honda State Park (betekent "Deep bay") hier kan je snorkelen, kayaks huren en uiteraard ook badderen in het compleet heldee water!! Het is niet normaal maar het lijkt alsof je in n zwembad zit, trouwens… de temperatuur van het water is echt warm, dus van afkoeling is echt geen sprake. Desalniettemin willen we hier toch wel even plonsen, al was het maar voor de fantastische ervaring :)

Vooraleer je in Bahia Honda SP komt moet je eerst over een stukje brug – De 7mile Bridge. Het is een mooie brug die Marathon met Little Duck Key verbindt. Ernaast parallel loopt de oude brug die niet meer gebruikt wordt sinds de vernieling van de Labor Day Hurricane in 1935.

Na ongeveer een 4 uur rijden bereiken we het meest zuidelijke puntje van de US… Key West!
Het is hier allemaal heel laid-back… véél palmbomen, victoriaanse huisjes met porch in front!

Onze B&B is supermooi, jaccuzi in de tuin (not heated, haha) en onze kamer ligt buiten in de tuin langs een buitentrap op de eerste verdieping. Hemeltje, die trap daar ben ik dus al afgestoken, goei blauw plek op mijn knie. Maar de kamer maakt het helemaal goed!! Het is allemaal tiptop in orde, en er staat zelfs Banana Shampoo op de kamer… njammie, ge zou er zo van eten :-p LOL

We nemen een douche want het zweet loopt van onze rug, nog nooit meegemaakt! Na de douche is het tijd voor dinner. Ik had gereserveerd in het Hot Tin Roof Restaurant voor Ives zn verjaardag. Mag al wel eens iets meer zijn dan. We hebben wat afgelachen daar, haha :-p
Dus je wordt aan je tafel neergeplant en de manager zegt dan wie je ober gaat zijn. Dus hij zegt dat dat bij ons "Carrie" gaat zijn. Den Ives:dacht aan een knappe griet natuurlijk :)

't Klonk hetzelfde, maar t was KERRY die ons bediende en euh.. HE liked the guys én den Ives zn outfit! haha...

We kregen wél een upgrade naar een duurder flesje wijn! Allez, t was echt overal touché voor den Ives (zelfs nog een ander koppel int restaurant) niet zo vreemd als je weet dat Key West in feite merendeel homo's heeft als vakantiegangers… Ach, 't is wel lachen zenne :-D

Wat betreft het diner was alles ook hier weer toppie, Ives had de Pork Chop Ribs en ikzelf had de Tuna genomen… mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm… de vis in Florida is héérlijk!! De Key Lime Pie is weer om handen en vingers van af te likken !

We rekenen af en de fles wijn doet zn werk, nu nog effe te voet naar de B&B… ne GPS zou wel handig zijn op dit moment haha ;)

We zijn er geraakt en slapen als roosjes… zalig die airco!! :p