Good vibes happen on the tides! πŸ„

Verenigde Staten, Ukumehama Beach

Deze morgen staat de wekker om half 7, klaar om te pakken voor onze private surf lessons! Best wel spannend!

Om 8u hebben we afgesproken met instructor Kiki op het Ukumehama Beach. Het strand is om dit uur nagenoeg leeg, enkel surfers aanwezig 😁

We trekken onze rashguard aan om ons te beschermen tegen de zon, en krijgen dan een les theorie over de oceaan. Hoe pak je die waves, waar moet je op letten, langs waar kom je weer teruggepeddeld, etc... heel interessant!

Om te beginnen komen we te weten dat we surfen op een rif. Anders dan bvb in Brazilie, Californie, etc... waar de bodem zand is. Dat wil zeggen dat, tot waar wij op zijn verst peddelen, de diepte maar 140cm is. Daarom wordt er gevraagd dat als je valt je moet proberen niet op het rif te stappen πŸ˜‰

Tropical storms in Tahiti of Fiji of Nieuw Zeeland sturen 'swirls' of golven richting Hawaii uit, deze golven breken op het rif. Hierdoor krijg je dus de surfwaves πŸ˜›

We oefenen op het strand op het surfbord. Curl up, stand up en catch that wave 😜 het lijkt soooo easy.

Dan is het tijd om het water in te gaan. Dag conditie! Amai... na een kwartier peddelen (lees: water scheppen met mijn armen) ben ik steendood, en Ives ook πŸ˜‚πŸ˜‚. Stelletje Belgen zal ook eens komen surfen zenne, precies nen dode zeehond op een plank πŸ˜‰

Wanneer we ver genoeg zijn, is het tijd om te draaien, en... wachten op de juiste wave 😊 Als Kiki mijn plank een duw geeft en roept 'paddle, paddle' begin ik alles te geven, hard labeur! 😳

Ives slaagt erin meteen recht te staan, supercool! 😍 Ik begin al te flippen als mijn plank keihard gaat! πŸ˜‚πŸ˜‚ 10 keer ben ik teruggepeddeld, die-hard als ik ben πŸ˜› en dan had ik mijnen buik er vol van. Supervermoeiend! Het is me één keer gelukt om half recht te staan, haha... I tried πŸ˜‰ blij dat ik dat weer van de bucketlist kan schrappen!

Fotootjes van de fotograaf volgen soon!πŸ˜‰

We krijgen een dikke high five van Kiki en een fles bubbles van haar ter ere van onze honeymoon 😍 één van de zoveelste, hihi...

Tijd om even over "huis" te rijden en het zout van ons af te spoelen. We houden ook een uurtje siesta, het giet toch buiten... Als de regen bijna over is, rijden we naar de Monkeypod hier vlakbij. Door dat natte weer hebben we goesting gekregen in een pizza! 😜

Ives bestelt de Proletariat, pikant met pikante worst en pepers πŸ˜‰ Ik bestel de Kailua pork met jalapeno en ananas. It's delicious!

Na onze lunch geef ik Ives mee dat hij voor zijn verjaardag nog een verrassingske krijgt 😊 Vandaag krijgt hij de gelegenheid om op Hawaii een geit te melken, haha... πŸ˜‚πŸ˜‚ Origineel toch? πŸ˜‰

Hij geloofde me eerst niet, tot we aanbelandden bij de Surfing Goat Dairy. Geitjes à volonté hier, 226 om precies te zijn! We mogen een uurtje de evening chores mee doen. We beginnen met het voederen van de mannetjes. Ze likken de laatste strohalm uit uw pollen, zo schattig! 😍 Ik wil ook een geit!

Daarna gaan we zien hoe ze allemaal op een rijtje worden gezet om ze te melken. 104 graden Fahrenheit warm zijn die uiers!! 😱 Klaar om wat druk af te laten πŸ˜›

We mogen allebei melken en dan is het tijd om te zien hoe ze de melk direct pasteuriseren. Dat gebeurt altijd vrijwel meteen. Het is echt interessant om te zien, en na de tour mogen we natuurlijk nog allerlei geitekazen proeven, yum! πŸ˜πŸ‘Œ

We milked a goat in Maui today! πŸ˜œπŸ‘Š

Ondertussen redelijk moe van een lang dagje besluiten we het voor bekeken te houden. Morgen is sunrise-time!

Mahalo,
Ellen & Ives

Maar zooooo wijs, ik zie het helemaal voor me :) geniet van de goodtimes daar! Ik geniet volle bak mee!! Xx

Sharon 2017-06-11 11:31:18

Hallo Ellen & Ives, Wat zijn jullie een mooie reis aan het maken! Wat is HawaΓ― mooi 😍 En wat goed dat jullie er de tijd voor nemen om in volle teugen te genieten van al dat moois en lekkers. Want oh, oh, het water loopt me iedere dag in de mond als ik lees en zie wat voor lekkere dingen jullie nu weer hebben opgesmikkeld πŸ˜€ Nog heel veel plezier. Vanuit Nederland blijven wij digitaal met jullie mee genieten. Greetz, Patrice (https://dukloinallestaten.wordpress.com)

Patricia 2017-06-11 12:22:07

Coucou, effen geleden, vergeet ik Yves zijne verjaardag nog, bij deze a very happy one for your schattiexxx. Wauw ben een klein beetje jaloers, wat is het daar mooi, zie dat jullie genieten en al dat lekker eten, jammie. Oh die geitjes, zo schattig, breng er maar eentje mee. No sharks, nu ben ik gerust, oef. Op naar jullie volgende verhalen, amuseer jullie, wij doen dat hier ook. xxx

marinaatje 2017-06-11 12:58:57

Haha, geitjes melken in Maui...'t blijft hilarisch :):)!! Zag er een heel leuk dagje uit!!