Pico de Ana Fereira - Organ Pipes

Portugal, Vila Baleira

Goeiemorgen! 🤗
Onze laatste dag Porto Santo is aangebroken en dat komt goed uit, aangezien we zo goed als alles nu wel hebben gezien op dit kleine eiland 😄

We halen de lakens van het bed en gaan met de swiffer rond in huis, zodat de poetsvrouw straks niet teveel werk meer heeft. Valiezen zijn weer gesorteerd, wat ook voor straks tijd scheelt.

Terwijl we de handdoeken in de machine stoppen, rijden we eventjes naar de bakker in het centrum "Nata Dourada" - supervriendelijk, lekkere koffie en gevaarlijke paté'kes 😂😂

We zetten ons in het ochtendzonneke en smullen terwijl de machine draait voor een uur. Daarna rijden we naar de Organ Pipes, een mooi natuurfenomeen op het eiland en tevens fotogeniek! Onderweg naar daar passeren we ons huisje en hangen we de was nog even op 😉

The Organ Pipes zijn best indrukwekkend, maar kleiner dan ik verwacht had. Desalniettemin hebben we geen spijt dat we hier gestopt zijn. We lopen nog enkele 100 meters door tot zeezicht van hieruit en weer terug. Onderweg lijkt het wel slakkenparadijs! Overal waar je kijkt, plakken ze massaal in struikjes of op takjes 😄 Vreemd!

We stoppen onderweg nog aan Ponta Da Calheta om een drankje te nuttigen, maar het is vandaag koeler en wisselvalliger. Er staat veel koude wind, wat maakt dat we niet lang blijven zitten 😊

Met bijna 13u op de klok besluiten we om te gaan lunchen. Bij Téo, uiteraard 😁
Het ritueel is nagenoeg hetzelfde als gisteren:

1/ bestel een poncha en drink hem buiten in het zonneke

2/ loop langs de zijkant (links) het huis binnen, en bestel niks anders dan espetada aub - THE best! 😜

3/ vergeet uw ceintuur geen gaatje te verzetten of ge geraakt nimeer thuis 😂😂😂

Onze buikskes zitten weer rond 😋 mmmmm...
Lookhaters: gelieve deze plek te mijden! 😆

Vervolgens rijden we huiswaarts. Ik neem een lange douche en zet me met mijn e-reader nog even buiten in de zon. Niet veel later, rond 17u30 gooien we alle bagage in de auto en rijden naar de haven. Amper 10 minuutjes en we zijn er al 😉

Auto derin en we wandelen naar het bovendek. Om 19u stipt varen we uit, richting Madeira 😍 Ideale moment, aangezien ze daar tamelijk grijs weer hebben gehad de afgelopen weken en vanaf nu zou het de betere kant opgaan met 23°C. Ideaal wandelweertje 🥰

De boot zit vol luidruchtige 50-jarige partyboopers. Dat in combinatie met 20 gillende schoolkinderen aan boord maakt de overtocht vrij vermoeiend 🙈

Zometeen meren we aan in Funchal, hotelletje voor één nacht in het centrum. Morgen verplaatsen we ons opnieuw naar een huisje voor 10 dagen in Calheta ☀️😁

Slaaplekket iedereen,

Ellen & Ives

Porto Santo weer iets dat we nu ook kennen, al is ‘t van horen zeggen dikke merci voor de verslagen en mooie foto’s hopelijk tot mirgen

p&c 2022-06-02 20:49:57

Dit doet watertanden. Benieuwd naar het vervolg

Klaar 2022-06-02 23:00:58

Genieten maar lieve schatten!! 💛💛

Katleen 2022-06-03 07:01:43

Beautiful piepklein eiland.

Marinaatje 2022-06-03 10:16:43

het is een genot om al je mooie verhalen te lezen, dank je wel hiervoor