Grant Grove

Verenigde Staten, Grant Grove

Amai wat een heerlijke nacht in zo'n cabin :D een bed maakt toch een heel klein beetje verschil ;)

Zoals altijd zijn we redelijk vroeg wakker, en deze keer starten we aan onze rit naar Cedar Grove rond 8u in de ochtend. Cedar Grove ligt helemaal noordelijk in Kings Canyon NP, enkel te bereiken via Fresno/Sequoia NP, dus je hoeft voor Kings Canyon dan ook geen pasje meer te laten zien :)

Het is een rit van iets meer dan anderhalf uur. Ja, dat heb je wel, al die slingerende wegen, die duizenden feet die je stijgt... maakt dat je niet hard gaat/kunt rijden. Maar de rit verveelt ons geen seconde! De weg naar Kings Canyon word niet voor niets een 'scenic byway' genoemd, en de zichten zijn prachtig! Soms een beetje angstaanjagend met die afgronden naast je (hopend dat er geen tegenligger is na de bocht, haha :) maar voor de rest is het ogen opentrekken hier.

Het valt ons meteen op dat in Kings Canyon alles echt superdroog en ros van kleur is, maar echt ALLES. Zo rijden we voorbij de Kings Canyon Lodge - tenminste die had er moeten staan - maar die blijkt vorig jaar in augustus met de grond gelijk gemaakt te zijn, door een bosbrand. Dit was ook één van de weinige plaatsen in het park waar je kon tanken, en das jammer, want de folders/plannetjes die ze je meegeven aan de rangerkiosk zijn niet aangepast, dus geen tankbeurt hier. Gelukkig hebben we nog net genoeg om heen en terug te rijden tot Cedar Grove.

Alle bomen gitzwart, al het gras ziet ros, de bomen ook... we vragen ons af of het ook zo gaat zijn op onze geplande hike vandaag. We wilden de Zumwalt Meadow Trail gaan doen, en de Mist Trail. Raar genoeg blijkt de Meadow geen last te ondervinden van de droogte, integendeel, ze ligt er schitterend groen bij! Met kleuren van geel-groen gras is het een pracht om te aanschouwen :) We wandelen hier de volledige loop van net geen 3km. Wanneer we aan de parking komen is de temperatuur opnieuw geklommen naar 34°C, heet, heet, heet!

De Mist Trail stond als volgende op de planning, maar de rangers hadden ons al gewaarschuwd dat deze volledig droog zou staan. Ives heeft er geen zin in, ook omdat er geen mooie waterval 'beloning' is aan het einde, en ergens heeft hij wel een punt. We maken rechtsomkeer, schieten nog enkele plaatjes van de scenic byway die ons weer voert richting Grant Grove.

We beslissen van halt te houden aan Hume Lake en er een bootje te huren. Het is zoooo warm! Maar eerst een milkshake delen om wat af te koelen ;) Daarna gaan we bij de boathouse een kano huren voor 20 dollar. We mogen meer dan een uurtje varen, het is toch out of season zegt de vrouw achter de balie ;) We genieten van ons tochtje op het water... varen helemaal tot aan een strandje aan de andere kant van Hume Lake en tot aan de dam, om daarna op ons gemakje weer rechtsomkeer te maken.

Wanneer Ives de kano weer op zijn plaats legt, ziet hij glinsteringen in het zand. Hij roept me en zegt: 'kijk goud!' :) Geen idee of het een feit is, maar er zaten effectief overal glinsteringetjes in het water, alsof iemand met sprinkles in het water had gegooid ;) We zetten ons even aan de gezellige picknicktafels bij het water, en het is nu 16u. Het enige wat hier open is aan Hume Lake is een snackbar, en wonder o wonder... weer geen andere keuze dan hamburgers :s

Bij gebrek aan iets anders bestellen we beiden een gewone hamburger - Ives gooit er nog wat frietjes bij, maar ik heb er geen zin in. We genieten van de zon, de natuur en de rust hier... het besef dat het begint in te korten is reeël nu... we willen niet :(

We rijden tegen 18u door naar onze cabin. Tijd voor een douche en ons bedje, morgen verlaten we dit mooie park!