A day at Camp Desert Horse 🐎🏕

Namibië, Klein Aus Vista

Goooooodmorning!

Vandaag is een rustig dagje: handwasje, koken, lezen en een trail wandelen die start vanop de camping 😁👍

Aan de receptie van de lodge kan je tegen een kleine vergoeding van 1 euro, een trailkaart kopen van 6 wandelingen of mountainbiketrails die Piet, de eigenaar van de lodge, heeft uitgezet in de omgeving.

Onze dag start met een hete douche en een handwasje van onze kleren 😁 Wanneer we iedereen druppelsgewijs zien vertrekken van de campsite om door te reizen, zijn wij nog de enigen die hier blijven.

We hangen wel 3 wasdraden vol, en GOE dat da riekt 🤣🤣👌 Das hier waserette Knip, wat ge zelf doet, doet ge beter! Mijnen econoom zegt er dan nog droog bij: ik denk dat we ons wasmachien thuis gaan verkopen. Dees marcheert ook. 🙈😄

Wanneer alles hangt te drogen, ruilen we onze teenslippers voor wandelschoenen en vertrekken we vanop de camping bergop de Vista trail. Het is een lus die je brengt langsheen een viewpoint over de Desert Horse vista, en zo door naar de lodge hier 2km verderop.

Ideaal voor een lunch en koffiestop denken we 😉 We klimmen een stukje tot het viewpoint en komen rond 12u30 aan bij de lodge.
Met onze snoet in de zon zetten we ons op het deck van de 2e verdieping... aaagggghhh.... 🥰

Een koffietje met amandelmelk en voor de lunch bestellen we allebei de "Lam sosatie" - das dan Afrikaans voor saté - ik dacht de Lams' sensatie 🤣🤣 maar dat was het ook hoor! 😜👍
Onze buikjes weer lekker gevuld, en wat ons betreft hebben we hier bij Desert Horse in de lodge al het lekkerst gegeten 😋

Ives verzamelt onderweg bergkwarts (met behulp van Dr.Google weet hij wat het is) en wil het mee naar huis nemen. Volgens de Namibiërs hier, geen probleem. Op de camping geeft hij ze een poetsbeurt alsof het diamant is 😜 Ieder zijn bezigheid - ik ben dan bezig met de spaghetti hè 😆

Onze was is intussen droog, en zo zit onze dag er bijna op. Zo'n rustdagske is ook wel eens leuk tussendoor, en vooral onze wandeling vandaag heeft deugd gedaan 😊

Morgen reizen we door naar Farm Kanaan Kuse, opnieuw een lodge met campsite. Onze eerste week is gevlogen, maar we genieten kei hard! 🥰

Tot morgen!

Ellen & Ives

Wow Ellen, weer prachtige foto's van jou. 'k zou toch da wasmachien in België niet wegdoen, komt hier nie goe. Tot morgenxxx

Marinaatje 2023-06-23 10:03:56

tof !!!

p&c 2023-06-23 11:07:18

Aha... jullie zijn gaan eten in de lodge waar wij logeerden. We herkennen het zwembad (dat wij toen niet hebben kunnen benutten omdat we te lang bij de paarden waren blijven genieten hihi). Indeed, lekker eten, maar dat was zowat overal in de lodges waar we verbleven. Oh, wat zag die trail er ook knap uit. En eens rustig op de campsite zitten, heeft sowieso ook zijn charmes. xxx

Ilse & Pat 2023-06-23 23:46:18

Ik zou dan wel een compromis voorstellen: als Bear Grylls de was dan elke dag doet, dan is ‘t ok dat ‘m het wasmachien wegdoet 😜🤪😂 Geweldig die klein muizekes. Jullie gaan de fanclub wel missen zeker? 😉😂

Inge Pinge & co 2023-06-24 19:34:56

Waaauw amai, Ellen wat een knappe foto van jouw met die hoed op... precies Indiana Jones 😍!