Last day @Koh Samui

Thailand, Baan Mae Nam

Last day at Koh Samui, en deze vroege vogels zijn al om 8u30 wakker :p

Het plan van vandaag is om een keer naar de oostkant van het eiland te rijden. We willen daar de zonsondergang zien, dus beslissen we om ergens aan een hotel te gaan soezen op het strand en gewoon daar te blijven tot vanavond :) Nikki Beach leek ons nog wel leuk, maar bij aankomst al heel wat minder enthousiast... je zou er een ligzetel/ligbed krijgen als je pas 9000 baht investeert in een fles champagne! Ja halloooooooo... we are no morons :D

We zullen wel elders gaan liggen dan! What a trap... het is knap gedaan (hotel etc...) maar ZO niet waard van zoveel geld te spenderen ;) Het kan onze pret absoluut niet bederven, want we beslissen om dan maar onderweg te stoppen bij een foodmarket. Ze verkopen hier allerhande, aan elk kraam wat anders. veel lokale mensen die hier hun lunch komen halen verpakt in een plastic zakje (dan bedoel ik rijst, curry etc... in een klein diepvrieszakje, niet in een doosje :p)

We zetten ons hier neer, want ik heb een hongertje gekweekt. Met zo vroeg te vertrekken hebben we ons ontbijt geskipt, en nu het bijna 11u is, rammelt de maag :) Ik bestel een Pad Thai, Ives wacht nog even af, en eet mijn bord verder uit wanneer ik het niet op krijg ;) Er is ook een kraampje dar Fried Banana verkoopt; dat moeten we natuurlijk ook getest hebben :p we zijn tot 2 maal toe terug gegaan, haha... zo lekker en maar 0,50 cent voor een zakje! :p

Het wordt heet vandaag en dat voel je, het zweet loopt gewoon van je lijf en als we niet op de scooter zitten met een zucht wind, is het haast niet te harden. Het is middag nu, en we gaan gewoon weer naar ons hotel. Het heeft een prima zwembad, en alle keren hebben we nooit iemand opgemerkt daar. Op dit moment willen we gewoon afkoeling!!

We doden de tijd met lezen, zwemmen, smeren (want ik ben mega verbrand van de zon op de scooter!!) :O

Om 17u houden we het voor bekeken en douchen we ons. We maken ons klaar voor een laatste avondmaal bij Khun Chai's :) Ik moet haar toch bedanken voor de gouden tip van de wok :) Onze hotelgastvrouw licht ons nog even in dat er een Sunday Market is, met kleren, hebbedingen en vooral een leuke foodmarket! Jammer, want we willen echt eerst naar Chai's. Maar wanneer we arriveren bij Khun Chai's Kitchen, staan we voor een donker leegstaand restaurant, blijkt dat ze gesloten is op zondag! Jammer, maar gelukkig is er dus de marktoptie, die uiteindelijk supertof is!! :)

We parkeren onze scooter aan het begin van de straat die is afgezet voor de markt. En dan is het slenteren, overal hoor je: 'make good price, tjsip tsjip' (cheap cheap) ;) Het is echt zo grappig, we blijven er mee lachen :) Halverwege de markt is de food market die dwars loopt, zoooo plezant! We proberen van alles wat en nemen telkens 1 ding zodat we alles kunnen delen en proeven. Zo hadden we lookbrood (vieze goesting na al die rijst ;) maar ook gefrituurde aardappelschijfjes op een stokje, noodles met kip, doner kip pita, en als afsluiter een heerlijk ijsje van de Ice Cream Lovers.

Met volle buikjes slenteren we weer terug richting scooter, en kruipen we deze keer tijdig ons bedje in. Morgen moeten we om 7u klaar staan aan de balie, we moeten namelijk onze ferry halen van 8u aan de Bangrak Pier :)