Lapas vs Ellen 1-0 🤢

Portugal, Funchal

Lapas... ik zal ze nooit vergeten 😆

Zo rond 8u in de ochtend krijg ik heuse buikpijn, dit gaat em niet worden vandaag 🙄
We blijven dus in bed, en zo net na de middag om 13u moet ik spurten om over te geven.

Er komt geen eten uit, maar ik ruik wel de zoute zee in de wc-pot, oftewel - lapas. Goor! 🤮

Het moet mij toch weer overkomen... ik voel de energie dan ook wegsijpelen uit mijn lijf.

De manager brengt 's avonds nog een kamilletheetje met toast, maar t gaat nog niet.
Hij vertelt aan Ives dat lapas héél sterk zijn voor de maag, zelfs hij wordt er soms ziek van.

Hij zegt dat de onderkant de maag is van de lapa waarin alle rommel van de zee terecht komt. Dus als hij zo'n volledig pannetje wil opeten, dan snijdt hij de maag van de lapa eraf.
Goed om weten, maar mijn goesting in lapas is volgens mij écht wel over nu 😑

Tot zover dan ook het verslagje... hopelijk morgen wat beter!

Grtjs
Ellen

veel beterschap !

Paul Christiane 2021-06-19 11:25:59

Ai meisje toch. Niets zo ellendig als ziek zijn op vakantie. Hopelijk ben je er snel door. Als het je een troost kan zijn... ik heb geen lapas gegeten en ben hier plots ook zo ziek als wat. Na 2 weken van terugkerende energie (ik voelde me weer opladen met dit zonnige weer), voel ik nu - net als jij- de energie zo uit me wegsijpelen. al 3 dagen op de pot... en ik leef op rehydratiezouten (ORS). Ik hoop van harte dat jij er sneller bovenop bent. Dikke helende kus

Ilse R 2021-06-19 12:48:09

Ellen, Yves, wat is dat juist lapas ?

Paul Christiane 2021-06-19 15:40:51

Soort zeeslak, superlekker maar dus ook heel riskant 😂😂

knipellen 2021-06-19 16:44:54

Ok, nu lees ik het! 😂Een zeeslak… niks voor mij dus 🙈😂 Ocharme sjoe, hopelijk voel je je snel beter. Niks zo ambetant als ziek zijn op verlof. Raar, ik heb hier ook zo’n plaag gehad thuis: de oudste en ik hadden last van darmen en maag deze week. Nu weer beter gelukkig. Beterschap zene!! ❤️