koh Pha Ngan

Thailand, Changwat Surat Thani

Ik word vanochtend wakker met heel erge buikpijn en mijn sinussen zitten pottoe :( Hallelujah, het heeft lang geduurd...zucht.
Gelukkig zijn we deze keer voorzien van een halve apotheek, en ik neem dan ook meteen het nodige in.

Hierdoor wordt het echt heel laat eer we uit onze bungalow stappen. We gaan wat vers fruit halen in het centrum, en rijden dan weer naar onze bungalow.
Een zwemmeke gaat ons deugd doen, en we rusten dan ook even uit bij het zwembad, vergezeld door de doggies op het terrein hier :)
Er zijn 2 jonge pups bij, en ze zijn zo schattig! Joe zegt dat er elk jaar wel een paar bijkomen... hij heeft een hart voor honden, en dus kan hij de straathonden niet verjagen...
Ik kan het me inbeelden :D

In de late namiddag - zo rond 15u - beslissen we toch nog even de scooter op te springen en de tip van Joe uit te testen: de Amstardambar.
The view is inderdaad fantastisch, maar het is bloedje heet, en de klim naar de bar via trappen is niet van de poes :)
Maar we worden gelukkig beloond met dit prachtige zicht en we bestellen iets lekkers om te eten en te drinken.

Je moet niet veel moeite doen om hier high te worden: de yougsters rondom ons smoren lekker wiet, en hoewel wij niet roken kan je de geur echt niet vermijden, haha :D
Toen Ives zijn drankje bestelde, was de barman zelfs verbaasd toen Ives geen wiet wou hebben :D haha...

Weer even naar onze bungalow gereden achteraf en lekker gedouched, daarna richting Thongsala centrum gereden. Bijna een accident gehad met de scooter... Ives wou tanken, had zijn richtingaanwijzer aangezet dat hij ging afslaan en er komt daar een kerel achter ons aangesnord die dat niet gezien had. Erger nog, Ives had hem niet gezien en ik dus wel. Ik heb het uitgegild dat hij nog niet mocht afslaan, maar de kerel achter ons verschoot zo hard van mijn gekrijs dat hij ietwat achter ons in gereden is van het remmen.

En dan gaat je hart dus echt tekeer. Iets aan de scooter?? Gelukkig niet, maar voor de toerist die met zijn huurscooter in ons achterste is gereden zag het er minder goed uit... Ik was er echt ni goed van, stel je voor zeg, ik had evengoed mijn been kunnen kwijt zijn!

We waren dus onderweg om te gaan eten, en deze keer willen we de westerse toer op gaan bij Soho Restaurant: ribs & burgers!
Hoewel het er veelbelovend uitzag, heeft de hamburger mij niet zo gesmaakt... het broodje was uitgedroogd van de toaster en keihard, dan maar zonder broodje :)
Ives zijn ribbetjes waren wel lekker. Zoals ze zeggen: ne schoenmaker moet bij zijn leest blijven :) Morgen maar weer Thais, is altijd lekker hier:p

Naast het restaurant is een massagesalon, en het lijkt ons heerlijk om daar mee af te sluiten. Het kost ons 20 euro voor 2 om ons een uur lang volledig onder handen te laten nemen.
Ik val er bijna bij in slaap, zo zalig!

Tijd om bedje in te kruipen...

Morgen weer een nieuwe dag in Phangan!