LA - Santa Barbara

Verenigde Staten, Dearing

Gooooooooooooodmorning!

‘t is alweer pakken en wegwezen… het was nochthans weer een goed bed om in te slapen… mmm...

We checken uit het hotel en willen zo dicht mogelijk tot bij de Hollywoodletters rijden voor we doorrijden naar onze volgende bestemming en dat is: Santa Barbara.
Wat een opdracht… pffff, overal staan wel borden en hekwerken die er gezet zijn dat je niet doormag, er zijn namelijk veel gekken (toeristen) die echt tot aan de voet van de letters willen geraken, er zijn vele wegen in de bergen, maar nergens staat letterlijk waar de letters juist liggen, dus het was wel een beetje zoeken. Uiteindelijk zijn we geraakt tot aan Griffith Obeservatory wat hoog in de bergen ligt, en daar hadden we 2 vliegen in ene klap, namelijk het uitzicht op LA en de letters achter ons.
Na deze visite reden we door naar Santa Barbara. We zijn via Highway 1 gereden wat zoveel betekent als een "scenic byway" deze wegen geven je letterlijk een prachtig zicht op de omgeving, in plaats van de autostrades, deze wegen staan ook altijd met stipjes aangeduid in onze wegenatlas, en das wel handig!

We stoppen in Malibu, je ziet hier overal aan de zijkanten van de wegen de beachhouses staan waar veelal de rijke mensen wonen, en uiteraard ook de "celebrities" maar het enige wat je ziet van de straatkant zijn de brievenbus en de poort, that’s it. Het strand van Malibu is trouwens ook langs weerskanten afgezet met hekwerk, dit om te paparazzi te doen vermijden langs het strand te komen.

Enfin, we zijn wel even gestopt aan een klein strandje voor we Malibu verlieten en hier werd niks anders gedaan dan surfen, was wel leuk om eens te zien. Maar het werd tijd om door te rijden, er is dan ook nog redelijk wat anders om te bekijken onderweg!

Time flies… when you’re having fun :-))

Aangekomen in Santa Barbara checken we eerst in in het hotel wat trouwens heel erg leuk blijkt te zijn. Het lijkt wel een exotisch oordje te zijn… het ziet er alvast een zalig bed uit (zullen we morgen weten) en na uitgepakt te hebben rijden we met de wagen even door State Street. Dit is een ellenlange straat die door het centrum van Santa Barbara gaat, met winkels en resto’s. Héél erg gezellig. We parkeren ons voor 3 dollar per uur halverweg, waar we een leuk steegje hadden gezien, aan de zijkant van State Street. Het zonnetje schijnt weer goed door en we hebben honger gekregen van de lange rit.

We stoppen dus aan het eerste bistro’ke van het steegje en het is een Italiaan. Heeft maar 2 tafeltjes binnen en wel 5 buiten onder de parasol
Ives bestelt een chicken pasta en ik bestel het slaatje met zalm en amandelschilfers. Wit wijntje derbij en ‘t is weer helemaal gnieten! Toch wel leuk om de reis in deze richting te doen hoor (eerst naar het westen ipv naar het zuiden. Er zijn nl; mensen die dezelfde toer in de andere richting doen omdat je dan aan de kustlijn langs de buitenkant van de weg kan rijden en je dus betere foto’s kan nemen. Akkoord, het is wel prettig vervelend om aan de binnenkant van de weg te rijden ivm het zicht, maar wij stoppen gewoon regelmatig, crossen tevoet de weg even over en hebben dan ook wel leuke views en de kans om mooie foto’s te trekken. Bovendien vind ik het stukken veiliger en minder frustrerend voor mezelf, je moest eens weten langs wat voor afgronden dat we al gereden zijn, JEZUS!

Ik heb al dikwijls rampscenario’s in mn hoofd gehad zenne, haha…

Enfin, we wandelen terug naar de wagen en parkeren hem in het hotel, we logeren vlak aan de zee, dus op 5 min. zijn we aan de pier van Santa Barbara. Daar op een bankje gezeten en de zon zien ondergaan… gewoonweg prachtig… maar niet om te lang "na" te blijven zitten, want er steekt een ferm windje op en ik denk dat het nog maar 15 graden is… brrrrr...

Honger hebben we niet na onze late lunch, dus we trekken naar de kamer en ik pruts nog wat aan de foto’s, zet ze meteen op CD en snurken geblazen!