Lodgepole - Grant Grove

Verenigde Staten, Grant Grove

Hoewel ik vannacht heel goed geslapen heb, heeft Ives echter weer wakker gelegen van 4u... blijkbaar is er toch geschoten en geroepen op een beer die op de camping was. Hij snakt zo naar nachtrust en ik kan hem goed begrijpen. Volgende nacht slapen we gelukkig in een cabin, en erna in echte bedden. Vannacht was onze laatste camp-night.

Onze pop-up tent gaat naar de container (die heeft goed dienst gedaan: bedankt Action :) maar onze dubbele duvet en matras gaat wel weer mee naar huis. We laden alles in de auto en zetten dan onze route weer verder naar het noorden van het park: Grant Grove. Ongeveer 45 minuutjes rijden en we zijn er al. Alleen is het nog maar 9u en je kan pas inchecken in de namiddag. We nemen hier ontbijt bij de foodtrucks en bestellen voor ons beiden de Vanilla Pancakes om te delen. Met het zonnetje op onze snoet is het hier heerlijk vertoeven!

Onze warme kledij gaat uit, en we verruilen hem weer voor shorts zodat we van start kunnen met onze eerste hike van vandaag: Fire Ridge Lookout Trail. Deze start nabij Grant Grove, aan Panoramic Point. Eigenlijk loop je de gehele tijd over de bergkam (up and down) tot je de uitkijktoren bereikt temidden van het park, waar een vrijwilliger niets anders doet dan vanuit zijn kijktoren in het oog te houden of er nergens een fire van start gaat. De wandeling is pittig, vooral omwille van de temperatuur en het hevige stijgen. We waren alleszins blij dat we na anderhalf uur stappen eindelijk de toren hadden bereikt. We hebben nog een tijdje staan praten met George de vrijwilliger die hier 2 volledige dagen in de toren de wacht houdt. Toffe kerel :)

Zo kan bvb een blikseminslag op een bepaalde boom na een maand nog steeds vuur vatten! Alles wordt hier dus geregistreerd in een logboek om dat in de gaten te houden.

We starten onze hike weer naar beneden, en rond 14u zijn we weer terug aan de auto. In totaal zijn we een 4-tal uurtjes weggeweest, waarvan 3u gewandeld. Tijd om eerst onze spullen in te checken in de cabin, dan is meteen ook de cooler met ons eten en drinken uit de auto. Het is nl. echt niet aan te raden om je auto zomaar overal te parkeren. Beren herkennen de coolers in je auto en weten maar al te goed wat erin zit! Zelfs met getinte ramen ;)

Onze cabin is basic, maar we zijn blij dat we hier misschien toch een iets rustigere nacht gaan hebben dan de nachten ervoor.

Wanneer alles is uitgeladen is het tijd voor de volgende wandeling: Big Stump Trail. Deze relatief korte hike gaat langs heel wat gekapte sequoias, 'stompen' dus die vrijwel heel fotogeniek zijn :)

We amuseren ons hier wel een uurtje en dan krijgen we toch een hongertje.

Ook hier zijn de eetmogelijkheden een echte teleurstelling. In Grant Grove zijn ze nog volop een restaurant aan het bouwen, waardoor we enkel de optie hebben om te eten aan dezelfde foodtrucks als deze morgen. Helaas niets anders dan pizza, burgers, burritos of nachos. Hm. Gelukkig bewegen we hier ook wel wat, dus ja, burger it is :)

Ik zou het eigenlijk moeten opschrijven/optellen de hoeveelste burger dit is tijdens deze vakantie! Jammer dat er niet iets meer variatie is in de parken. We zitten weer gezellig in het zonnetje en besluiten na ons vroeg diner van 18u, nog snel even te rijden naar Hume Lake voor de zonsondergang.

We zijn er quasi alleen, maar de plek is wel supermooi... De zonsopgang moet nog mooier zijn, dus die gaan we morgenvroeg pogen te vangen op camera ;) Het zal dus weer een vroege ochtend worden, maar we gaan vandaag toch ook al om 20u in ons bed liggen ;) Compensatie!