Koh Yao Noi, parel van Phang Nga Bay ๐Ÿ˜

Thailand, Koh Yao Noi

Vandaag vertrekken we vroeg, we gaan namelijk op dagtrip naar het nabijgelegen eiland Koh Yao Noi.

We moeten er eerst 35 minuten voor rijden naar Bang Rong pier, en erna nog een uur met de longtailboat.
Het is een oude houten kist, die op en neer de zee afvaart richting Koh Yao Noi.

Er zijn amper 8 mensen op de boot aanwezig deze ochtend, perfect! ๐Ÿ˜Š

Om 10u15 arriveren we op het eiland en vragen meteen naar een scooter op de pier. Enkele vriendelijke thai schieten te hulp, want nergens staat aangegeven dat er verhuur wordt gedaan.

Nog geen 5 minuten later wordt een scooter voorgereden, en we mogen hem hebben voor 5 euro, ganse dag. Straks als we terug zijn, gewoon op de pier achterlaten met sleutels erop zegt hij ๐Ÿ˜†

Okay dan, weg zijn wij! We rijden eerst het westelijk deel met veelal mangroves en lokale woningen, rijstvelden, buffalo's, enz... Zalig! Dit is waar we van houden... Wat een verschil met Phuket.

Uiteraard is Koh Yao Noi veel kleiner. Maar toch. Het bijna onaangetaste qua toerisme is duidelijk merkbaar, en scoort daardoor hoog bij ons ๐Ÿ˜‰

We schieten heel wat plaatjes bij verlaten strandjes, rijstvelden,... en dan is het tijd voor lunch! Gelukkig heb ik deze plek vooraf gevonden op het internet: Rice Paddy restaurant. Anders passeer je er nooit ๐Ÿ™ˆ

De GPS stuurt ons een verlaten zandwegje in en daarna slingert de weg heel steil en hoog naar boven. Bovenop de top van de hoogste berg van Koh Yao Noi staan we dan ๐Ÿ˜ What a view...

Cannot beat any other lunchplace in the world! We bestellen barracuda met verse thaise kruiden, en een groene curry met kip en rijst. Héérlijk!

Met gemak tikt bijna 2 uur voorbij, zolang hebben we hier gezeten ๐Ÿ˜
Erna rijden we weer verder via onbekende wegen. Een benzinepomp werkt met muntjes, en een 7 Eleven is er maar pas sinds dit jaar.

De locals lachen en zwaaien als je voorbij komt rijden. Superleuk.
We worden nog verrast door een plensbui, maar die is weer over na 5 minuten. Onderweg wijst Ives plots naar een pup op het strand, verscholen onder een oude boot.

Oh zo schattig! Als ik er op af ga komen er ineens wel 5 extra aanhuppelen ๐Ÿ˜ Ze zijn nog piepjong, misschien 10 of 12 weken? Ik zou ze allemaal meegenomen hebben... zo zielig! Geen mama-hond te bespeuren ๐Ÿ˜”

Voor we weer naar we ferry gaan van 16u, stoppen we nog snel even bij Amaleen. In deze coffeeshop genieten we nog na van een espresso en een roti met banaan ๐Ÿ˜‹

De ferry van 16u is de speedboat, die doet er gelukkig maar 35 minuten over. Zo staan we om half 5 alweer in Phuket, klaar voor onze terugrit naar de villa.

Naar dagelijkse gewoonte nemen we weer een frisse duik, en gaan op tijd slapen. Morgen de allerlaatste dag!

See you tomorrow,
Ellen & Ives

*Zucht*... x

Sharon 2018-12-13 17:18:19

Oh is daar heel heel mooi ....wij kunnen daar mee van genieten door jou getalenteerde schrijfkunst thxx prinsesje ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜โค๏ธโค๏ธ

Huguette Vantomme 2018-12-13 18:05:50

Zalig, scooteren tussen de rijstvelden en langs de strandjes, terwijl ze naar je zwaaien :)! En het eten van vandaag ziet er terug zooo lekker vers uit!