Last day!

Verenigde Staten, Hawaï

Onze laatste dag in Honolulu was een rustig dagje. We zijn pas uitgecheckt om 11u om onze bagage te pakken. Veel opties heb je niet om te gaan doen, aangezien je auto een ganse dag vol hebben & houden zit. Onze vlucht gaat vanavond pas om 22u.

We rijden tot Waikiki Beach dan maar (ook weer de enige plek waar de zon schijnt) en gaan er wat rondslenteren en lunchen bij het Hard Rock Cafe. Naar het strand gaan is minder praktisch, aangezien we geen douchemogelijkheden meer hebben en ook geen natte spullen willen steken in de bagage straks...

Om 19u leveren we de auto in en wachten we op Hawaiian Airlines om onze terugtocht in te zetten naar Los Angeles. De vlucht duurt 6u, wat maakt dat we om 4u in de ochtend (Hawaiaanse tijd) toekomen in LA. Al is het hier opeens al 7u, jetlag daar gaan we weer!

We kunnen nog niet inchecken voor 14u, dus dat geeft ons weer beperkte opties...

Eerst onbijten, en dat doen we vlak naast de autoverhuur bij Denny's. Een skillet van spinazie, champignons en eitje voor mij en pancakes met yoghurt en banaan voor Ives :) Het smaakt weer super! Na de rekening duiken we in onze auto, klikken de zetels achteruit en doen een dutje. Het is echt nog zo vroeg en we kunnen toch niet veel doen. Het is hier ook kouder met maar 15 graden! Brrrrr...

Zo rond 10u ontwaken we uit ons dutje en rijden we naar de outlet shopping. Beetje rondwandelen, eten... en dan is het eindelijk tijd om in te checken in onze airbnb. Nog altijd doodmoe ploffen we op het bed en doen een tweede siësta. Als we wakker worden om half 7 beslissen we om naar de Vineland drive-in te rijden.
Veel drive-ins zie je niet meer bij ons, maar hier in Amerika heb je er nog enkele :)

We kijken naar de spannende film "Breaking in", kwestie van wakker te kunnen blijven ;) Er waren misschien 5 auto's op de ganse parking! Zo raar, want wat ons betreft is dit veel leuker dan een cinemazaal...

Daags nadien checken we weer uit en rijden naar Hesperia, zo'n 150km landinwaarts. Daar wonen onze vrienden John en Dolores, inmiddels 70 jaar en retired. De ontvangst is hartelijk zoals altijd en we blijven onze laatste nacht ook bij hun slapen. Mexican food staat op het menu met Chimichangas, nachos, enchiladas en tamales. We hebben zo druk bijgepraat dat ik fotos ben vergeten te nemen... maar het was wel supergezellig :)

Onze laatste dag bij het ontwaken in Hesperia, pakken we onze bagage voor de laatste keer in. Erna zetten we ons bij Dolores op het terras in de tuin. John had een prijskamp hoefijzergooien vandaag :D Aangezien het vroeg van start ging adviseerde hij ons om uit te slapen en later even te passeren om nog goeiedag te zeggen. Donuts was hij nog wel gaan halen voor ons, dus die hebben we nog opgesmuld, samen met Dolores.

We nemen afscheid van haar en rijden rond 13u nog naar het prijskamp op 10km van hun huis. Het is een relaxed gebeuren onder vrienden. Mensen zitten pintjes te drinken in de zon, we ruiken BBQ, en in het stof van de woestijntuin vol cactussen waar countrymuziek door de boxen luidt, gooien enkele mannen hoefijzers naar een paaltje.

John is blij ons te zien en wil ons voorstellen aan zijn broer en vrienden. Ze roepen al van ver 'hey Knip'- vinden ze geweldig :D
Blijkbaar heeft John al heel verteld over ons - the Belgians :)

Lang kunnen we niet blijven... onze vlucht gaat later en het is iets meer dan 150km terug. Je weet maar nooit met heavy traffic naar Los Angeles. En gelukkig maar. We waren nog gestopt om ergens te eten en om 19u hebben we de auto net op tijd gedropt bij Alamo. Dan nog een shuttlebusje in om naar de luchthaven te rijden en om 19u30 zetten we onze bagage op de band.

De vlucht die om 21u30 ging naar Londen was vlot, maar wel bewogen! Enorm veel luchtzakken gehad, zo erg dat we er niet van konden slapen de eerste 2 uur. Maar eind goed, al goed. Om 20u zijn we dan eindelijk toegekomen in Dusseldorf en dan was het nog een rit met de auto naar België.

De reis heeft ons deugd gedaan, al was het weer deze keer toch minder schitterend weer dan vorig jaar. Maar we hebben het niet aan ons hart laten komen!

We denken al aan een volgend tripje...