Miami - Marathon

Verenigde Staten, Marathon

Wat een nacht... geeuw ik denk dat we bijna elk uur gezien hebben! Er was zoveel wind en golven op het water vannacht, we zaten precies op een schommel! Bweik...

Maar we zijn er geraakt, en vanochtend krijg je nog de keuze of je wil ontbijten of niet, maar in principe kan je al om 7u30 van het schip af. Wij gaan toch nog even iets eten, kwestie van niet met lege magen te vertrekken ;) of gelijk den Ives het zegt: "leest mijnen boek maar eens (Rijk worden voor dummies) LOL ge kunt er maar beter van profiteren, we hebben dan ook tijd genoeg ;) er zijn andere mensen die een vroege vlucht moeten halen.

Na het ontbijt gaan we om onze bagage in de kamer, en we zijn op amper 15 min al van het schip en door de finale controle, zo snel gaat dat dus ;) Buiten staat toevallig een bus van Alamo, wat handig! Wij dachten een taxi te nemen, maar het busje van de verhuurmaatschappij is uiteraard gratis ;) het enige wat ze wel vragen is of je de voucher kan tonen van je auto reservatie, en die hebben we! Veel mensen proberen er nog bij op te geraken, met hun reservatie van Hertz, maar de brave chauffeur weigert, he only takes Alamo! Raar wel, dat andere verhuurmaatschappijen zo'n busje dan niet inlassen, wij waren er erg blij mee :)

Aan de verhuurdesk staat een MEGA rij, niet normaal... 15 vliegtuigen geland zeker?? Enfin, we staan toch wel een 45 min te wachten en daarna is het onze beurt :) we mogen een auto'ke gaan kiezen!! Jeeeeeeeeeeejjjj :p My favorite part van de vakantie, al zit een upgrade er niet meteen in, alle Fullsize SUV's zijn weg en van onze klasse staan er nog 5. Maar het maakt ons niet zoveel uit, we hebben nl ons oog laten vallen op een leuke witte Jeep :) dus laden we onze koffers in en weg zijn we!
De GPS wordt bovengehaald, en we rijden vandaag naar de shopping mall. Het ziet er dus ook naar uit dat ik verder vandaag niet zoveel heb te vertellen, én ook weinig
fotokes heb gemaakt vandaag... wat me ook nog brengt tot het volgende: eindelijk ben ik zover dat er meer foto's online staan :) hiervoor ging dat uploaden veel te traag... Voor meer fotokes ->klik op het icoontje/fototoestel onderaan dit dagverslag!

We shoppen deze namiddag in de Dolphin Mall en de Miami Int'l Mall, kwestie van alle winkels gehad te hebben. De eerste is meer een outlet en rommeliger, dus we hebben onze slag redelijk kunnen slaan in de International Mall :)

Honger krijg je daar van!! We eten dus voor we doorrijden naar de Keys snel iets op de foodcourt van de shopping. Bourbon chicken met rijst en noedels... jammie!!

Daarna is het echt tijd om door te gaan, het zal toch wel donker zijn als we toekomen in Marathon. Hier vond ik via Tripadvisor een leuke overnachting bij Tropical Cottages. Allemaal huisjes in de typisch Floridiaanse stijl :p We krijgen de sleutels van Shari, ik koos online voor een huisje met open badkamer. En ja hoor, echt ALLES is buiten! Het toilet, douche en de wastafel! Ik vind het wel iets hebben, en gezien onze lange rit van 2u30 voel ik me een beetje plakkie-plakkie dus we gaan die douche eens uittesten, en daarna gaan we hier buiten nog met de andere gasten onder de tiki-bar zitten. Er komt een Ierse kerel gitaar spelen, lekker relax...
Genietend onder ons strooien hut en een wijntje erbij, luisteren we naar een hoop covernummers.

Daarna gaan we lekker soezen in onze cabin tot morgenvroeg! Dan zijn we door naar Key West :) Island-hopping is sooooooooooo much fun!!