Yellowstone South

Verenigde Staten, Teton County

Het is vandaag een beetje langer slapen, tot 8u :)

We staan op en zien buiten dat het zonnetje schijnt en geen wolkje aan de lucht!:-))) Perfect weer voor een hike! We kiezen vandaag voor richting zuid, de onderkant van de yellowstone road, of zoals ze zeggen ‘loop’.

Yellowstone bestaat uit een 8-vormige loop, en gisteren hebben we de bovenste ronde gedaan, vandaag de onderste (rechterhelft) en morgen de linkerhelft.

Onze trip die we gepland hebben voor vandaag is een wandeling aan Yellowstone Lake, prachtig meer trouwens! Ik weet het, ik val in herhaling, maar het intrigeert ons echt. En elke bocht die je met de wagen neemt heb je een postcard-view, en ik probeer van het een beetje weer te geven via foto’s, maar helaas geven die niet weer zoals je het ziet hier…

We rijden naar ons startpunt van de wandeling en dat is Indian Pond, het zou een mooie hike zijn met stukjes langs het mooie meer, en deels in het bos. Op onze trail-folder staat wel bij deze hike het volgende geschreven: “often closed due to bear activity”

Wel, we staan hier nu en er is niks aangegeven dat de hike gesloten is! De lengte van de hike is ongeveer 4km dus dat is nog wel oké :)

We starten in een veld met een smal zandpadje, hoog gras langs weerskanten en zien aan de boszijde ENORM veel bizons. Er is ons ook hiervoor gewaarschuwd geweest dat we met deze beesten heel voorzichtig moeten zijn en afstand moeten houden, ze zijn erg onvoorspelbaar!

Vanop verre afstand nemen we enkele kiekjes en lopen verder onze trail… allebei muisstil ... VOL STRESS, haha… lopen we door het bos en hopen dat er geen beer zal zijn ;)

Raar want in Yosemite (reis 2007) zaten ook beren, en daar kampeerden we terwijl ze naast onze tent liepen, maar hier… brrrr… zo’n Grizzly wil ik liever niet storen tijdens zijn speeluurtje! Hij zou misschien met ons wel willen spelen ;)

Toch geeft het een enorm avontuur-gevoel van dit te doen… de kans dat je een beer tegenkomt is ook 50/50 dus…
Geen beer gezien en we zien de bomen een beetje uitdunnen en weer open lucht na 3u wandelen! Joepie!! We are back safe! :)))

NOT!!!

Dees ga je ni geloven, maar we komen dus aan het einde van onze hike, en dat wil nu toch wel lukken zeker dat we aan de overkant van da veld staan van daarstraks!! Met al die bizons :-O

Echt waar!!! Ives keek, ik keek terug… euh… dit KAN TOCH NIET ?!

Er is een wandelpaadje voorzien in zand (heel smal) en dat gaat los door de habitat van zo’n 40 bizons, naar de parking! Great… nu we net dachten dat we het overleefd hadden, haha :))

We twijfelden zwaar of we ni zouden terugkeren, maar dat betekende 4 km terugwandelen, OPNIEUW door het bos! Hell NO! :)) haha…

Op n gegeven moment stonden we daar te discussiëren of we het zouden doen of ni, en der stond er daar zo ene zwaar te kreunen en te blazen op nog geen 10 meter van ons... Echt he… ge doet het bijna in uw broek!… allez, wij toch ;)

Oké, we denken nuchter (of proberen) en besluiten er door te lopen, links van het pad 20 bizons en rechts ook nog eens, die staan wel te grazen, maar je ziet er dan ook 2 staan dollen met elkaar, wat eerder lijkt op vechten voor ons! Maar zo’n kolos weegt 900 kilo!! Brrrr… wij met ons ogen naar de grond (we wilden ze zeker ni intimideren!) in langzame pas erdoor… ZWETEN!! :-O

Maar we zijn er heelhuids doorgeraakt! :)))

Had ik dat vantevoren geweten had ik er nooit aan begonnen, maar allez, het was wel een avontuur en dan achteraf in het veld natuurlijk met n opgeluchte big smile toch nog enkele fotokes getrokken MAAR het was wel een heel mooie wandeling, dat wel! ;)

We waren toe aan het volgende!

Even gestopt bij de haven van Lake Yellowstone, en daarna doorgereden tot aan West Thumb Geyser Basin, hier kan je via de paden heel erg mooie felgekleurde geyser basins zien! Er was veel zon en geen wolkje aan de lucht, dus perfect voor de foto’s.

Om 17u krijgen we er een beetje genoeg van, we zijn moe aan het worden, mja… al dat vroege opstaan en gewandel, werkt vermoeiend maar wel in de positieve zin hoor :) 500 fotokes, alleen vandaag al! we doen dus wel ons best, maar er is hier dan ook zoveel te zien.

Yellowstone heeft tot hiertoe dan ook mijn hart gestolen van de Nationale parken die ik al in Amerika heb gezien. Het geeft je zoveel vragen… al die mysteries onder de bodem… mja, het heeft iets :)

We picknicken in het zonnetje aan de haven, yoghurtje, sandwich met kaas, appelmuffin, worsjes… njam njam we eten weer tot we vol zitten!
Hierna gaan we weer naar onze cabin, ik ga een handwasje doen, want blijkt dat hier in Canyon Village de Laundry gesloten is dit seizoen… dus ik zal toch al effe donkere was met de hand doen… anders wordt het een te grote hoop!

Morgen gaan we dus nog eens naar een ander hotel in dit grote park, en dat zal gelegen zijn vlakbij de bekende Old Faithfull Geyser.

Another day, another adventure! :))