Biking in B.C.

Verenigde Staten, Vancouver

De B&B verwacht ons om 8u30 voor het ontbijt als ik van mijn schoonzus een sms ontvang dat ze goed zijn aangekomen met de ferry, en tegen 9u aan de B&B zijn :) Het ontbijt hier is gewoon om je vingers en handen van af te likken :p Er was een mandje gemaakt van caramel, waarin een potje stond met verse nectarinen op een sapje van brandy en nog wat... daarnaast een scone is iets zoals brood/cake met granola op... mmmmm!! Dan nog een framboos en kiwi smoothie en mijn buikske lachte nogal! :)

Ondertussen zijn ook mijn broer en Sarah goed gearriveerd, en plannen we na het ontbijt wat we zullen gaan doen. Sarah stelt voor naar de Vancouver Lookout te gaan, gezien ze voor ons allen tickets heeft gekocht. We nemen de bus, is amper 10 min rijden van hier, en het spaart weer parking in downtown :) We wandelen een stukje door Gastown, een oud gedeelte van de stad, heel leuk maar nog kalm om 10u :)

De view is nice! We zien watervliegtuigjes opstijgen, grote buildings, maar jammer genoeg geen cruiseschip dat aangemeerd ligt...

We besluiten om deze namiddag een fiets te huren, benieuwd hoe lang ik dat ga volhouden - al voel ik me goed - but you never know ;)

We gaan eerst iets eten bij een Koreaan, en het was lekker! Ives en mijn broer nemen een Korean Burger met sweet potatoe fries, en wij namen de rice bowl met kip.

Rond 13u de fietsen halen, Ives en ik nemen een tandem, dan kan ik af en toe eens stoppen met fietsen (lees: profiteren van den Ives zijn trapwerk ;)

We huren de fietsen voor 2 uurtjes, dat geeft ons net genoeg tijd om de seawall rondom Stanley Park te verkennen. Aan het einde van de fietstocht nemen we de bus naar de B&B, het is nog vroeg (16u) maar ik heb nood aan een dutje, rust... de afgelopen dagen hebben een beetje op me ingewerkt...

Ik had voor vanavond een resto gereserveerd om 20u, en tegen dan komt ook een taxi ons ophalen. Het is een middle-eastern achtig resto, je zit op de grond aan een lage tafel op kussens, heel gezellig sfeerlicht, en lekker eten! Eerst aten we tapas, mijn broer bestelde maar liefst 1,5 liter bier voor zichzelf :) en we aten als hoofgerecht kip, zalm en mosselen (aparte schotels) met een bepaalde soort curry. Héél lekker en vooral gezellig, de avond was dan ook snel om.

Rond 23u lagen we alweer in bed.... en jammer genoeg heb ik daarna heel slecht geslapen :((

Ik kreeg pijn in mijn rechterarm, ik kon er niet meer van slapen, en den Ives had dezelfde nacht ook ni beter op gevonden van de ijskast op de kamer uit te trekken omdat die teveel lawaai maakte en ie er niet van kon slapen, dus om 4u s nachts wordt hij wakker van een druppend geluid, bleek dat de mini frigo gesmolten was en er een plas onder de ijskast lag tot onder het bed :-O