Last day @Bologna

Italië, Bologna

Zalig geslapen!

Ondanks dat je midden van de stad logeert, hoor je echt niks van lawaai. Een lekkere ristretto kan er wel in, zo ééntje waar je sitopresto wakker van wordt! :D Om de hoek zit een lekkere bakker die een overdaad aan keuze heeft aan zoete koeken... mmmmmm... goodbye diet! :D Een koffie en een koek en we zijn weer klaar om te vertrekken. Het is alweer stralend weer en NOG warmer dan gisteren. Het is zaterdag en de straten in het centrum zijn autovrij gemaakt. We nestelen ons op een terrasje in het midden van een autovrije straat en genieten van een frisse cola en wat mensen-kijken :)

Het weer draait een beetje, en het plan van vandaag was om de trip te doen naar Basilica di San Luca. Ellenlange galerijen en 666 trappen brengen je hiernaartoe. Vanaf de basiliek, die nog steeds een populair bedevaartsoord is, heb je een prachtig uitzicht over de stad. Wij zijn te lui met onze dikke voeten en bovendien begint het ook nog eens te druppelen... dus we nemen de taxi naar boven voor 10 euro, en doen de trip naar beneden (wat trouwens ook geen kadootje is!!) We zijn uberhaupt al blij dat we na 666 trappen een bruine kroeg tegenkomen om een sanitaire stop in te lassen en te drinken! Oef seg...

Maar wel blij dat we dat stukje toch ook gezien en gedaan hebben :) We verdienen wat te eten! En dat kan niet beter dan bij Bolpetta, een leuke brasserie die we gisteren al opmerkten, voornamelijk bollekes eten hier, in alle smaken. Ives eet de pasta bolognese en ik neem de salade met prosciutto cotto en walnoten... de Italiaanse keuken is toch ZO ongecompliceerd en toch ZO lekker!!? Het smaakt weer...

Tijd om nog een laatste prosecco te klinken, want we moeten weer naar de luchthaven ook over 2 uurtjes... ;)

Soms is het heel kort, net zoals deze 2 dagen Bologna, maar dan moet je gewoon DUBBEL genieten, en dat hebben we ook gedaan!