Mount Rainier NP

Verenigde Staten, Washington

Het is inmiddels al 10u als we ontbeten hebben in de cabin en vertrekkensklaar staan om naar de "BIG" mountain te rijden :)
Mount Rainier zelf - de top - genaamd Paradise, is amper op een halfuurtje rijden. We stoppen bij enkele viewpoints, maar het is BEREkoud!! NIET normaal!

Tegen dat we boven zijn is het nog maar 5°C, en de wind waait alsof het vriest! Jammer genoeg hangt er ook zoveel lage mist dat we eigenlijk helemaal geen Mount Rainier zien... ik ben helemaal teleurgesteld :(

We vragen in het visitorcenter of we een korte en leuke wandeling kunnen doen, zonder view mét berg. Ze raden ons een hike aan die gelegen is onderaan de voet van de berg. Je moest dan een rivier oversteken over een dikke boomstam, en dan een heel stuk door het bos wandelen tot aan een waterval.

Nuja, de waterval viel ons eigenlijk wel wat tegen... maar ja, we kregen het tenminste warm van de wandeling ;)

Rond 13u waren we weer terug aan de wagen en besloten we naar Eatonville te rijden, op anderhalf uurtje rijden. We hebben ineens nog wat boodschappen gedaan, en en-passant een Mexicaantje meegepikt (uiteraard niet letterlijk ;))

Ives is niet zo zot van taco's en Mexican food... dus ik denk niet dat het voor herhaling vatbaar is :p

Rond 17u arriveren we weer aan onze cabin, en we plonsen met dit slechte weer (regen, mist en koude) nog maar eens in de jacuzzi. Daarna de douche in, en nog een spel kaarten gespeeld :) BBQ opnieuw aangestoken, en genoten van een reuzesteak met Jack Daniels' steaksaus, en voor mij een kipsaté.

Voor het slapengaan nog een film van James Bond opgezet en vrijwel meteen in slaap gedommeld..

Jammer vandaag van het slechte weer, we hopen heel erg dat het morgen beter zal zijn, en dat we minstens even een glimp kunnen opvangen van Mt Rainier :)