Roadtrip West-Maui 😎

Verenigde Staten, Kahului

Another beautiful day on the island! 😍 We starten vanochtend om 9u en worden verrast met een cooler bag aan onze voordeur! Verse ananas, zelfgebakken muffins, bananen en yoghurt 😊 Heerlijk!

We nemen de zak mee voor onderweg want we gaan vandaag een rondje West-Maui doen. Het gaat van Kihei (waar we logeren) naar Kahului en zo tegen de klok in richting Lahaina.

Onze eerste stop is in één van de supergroene valleien onderweg. Een house of Arts & Crafts bij Karen Lei's. Ze verkoopt allerlei spulletjes in haar winkel van local artists. Ik word bijna zot in die winkel πŸ˜‚πŸ˜‚ zo'n mooie spullen!

De weg rondom West-Maui is wederom prachtig. Ik weet dat ik de voorgaande dagen al veel superlatieven heb gebruikt, maar 't is echt wonderlijk mooi hier ❀

Halfweg stoppen we ook nog bij Julia's Banana Bread. Volgens bronnen zouden deze en de andere (Aunty Sandy's) van Hana de beste zijn van Hawaii. Maar wanneer ik proef van haar samples op de toog valt het verdict: THIS IS THE BEST! 😍

We babbelen wat met Randy die aan de overkant van Julia shaved ice verkoopt. Kei toffe kerel, heel wat gelachen Hawaiianen zijn echt happy people! We nemen een fotoke samen en ze vinden het géweldig dat we met hun een foto willen πŸ˜‚.

Het is tijd om door te rijden. De volgende stop is bij Nakalele Blowhole. Een gat in de lava/kuststrook, waarbij golven die tegen de kust worden gebeukt door het gat wordt gestuwd en zo water in de lucht spuwt. Mooi om te zien, maar blijkbaar ook niet ongevaarlijk. Ieder jaar sterft er wel een toerist of waaghals die denkt dat hij een fris douchke gaat krijgen door ernaast te staan. Maar in de plaats kan je meegezogen worden door de kracht van het water, en de meesten worden zelfs niet eens meer teruggevonden nadien. Swallowed by the ocean...

Ives wil helemaal naar beneden wandelen en gaan kijken. Ik vind het 1/ te heet en 2/ te steil naar beneden πŸ˜‰.
Ik wacht bijgevolg op hem boven, en kan veel fotootjes maken van bovenaf.

Onze volgende en laatste stop voor vandaag is Dragon's Teeth. Minder bekend omdat het gelegen is op een golfterrein van The Ritz hotel, dus je moet min of meer indringer spelen πŸ˜›

We volgen de rechterzijde van het golfterrein om geen mensen te hinderen en zijn in quasi 15 minuutjes aan deze prachtige natuurlijke vormen. De natuur kan mooie dingen maken, zo ook dit weer! We nemen wat kiekjes en rijden door tot Lahaina, het Knokke-Heist van Maui πŸ˜‚.

Toeristen, toeristen en nog eens toeristen! Heel vergelijkbaar met de sfeer op Key West vonden we. Vanavond dineren we bij Kimo's, een restaurantje met zicht op zee én de sunset!

We krijgen een tafeltje op de eerste rij van het bovendek. Ives bestelt een Mai Tai en ik een Cosmopolitan. Om te eten bestel ik een stukje Mon Chong vis met citruspesto, en rijst. Ives bestelt de Ribeye met aardappelpuree.

Wanneer de Ribeye wordt geserveerd moeten we eens 2x kijken! 😱 Echt niet normaal groot! πŸ˜‚

Het vlees is lekker en supermals en de vis is ook yummie... en ondertussen genieten we van de ondergaande zon.
Omdat Ives pas over 4 dagen verjaart in Kauai, maar surfen in Maui het beste is, beslis ik hem vandaag te vertellen wat er morgen op het plan staat.

Hij leest zijn vervroegde verjaardagskaart en is helemaal enthousiast als hij hoort dat we gaan surfen morgen. 😊

Zelf ben ik natuurlijk ook heel benieuwd. Hopefully no sharks attending! πŸ˜†

Het was weer een superdagje... nu bedje in, t wordt een druk dagje morgen.

See ya!
Ellen & Ives

Ik wil ook alles in Karen Lei's als ik het fotootje zie ;) :)!! Zooo'n leuke winkeltjes daar he! En ook Kimo's en Monkeypod kitchen roepen 'sweet memories' op... zalig om mee te genieten met jullie!