Wodka someone?

Verenigde Staten, Paia

Om 6u30 zijn we klaarwakker, maar we doen op ons gemak. Vandaag bezoeken we de Swap Meet in Kahului, een grote markt met allerhande localmade products. Gaande van souvenirs, honing, juwelen, petjes, hoeden, t-shirts, enz...

We slenteren er een uur rond en rijden dan verder door naar de Upcountry Farmers Market in Pukalani, ook enkel op zaterdagvoormiddag. Heel wat locals bieden hier lekkers aan, limonades, banana bread, thai food, confituur, dressings, vegan patisserie, groenten en fruit, enz...

Ives drinkt een kurkuma tonic, goed voor de gezondheid ;) Verder niet veel speciaals, maar wel gezellig om eens door te wandelen.

Op een 10-tal minuutjes van hier ligt de Ocean Vodka Distillery die we gaan bezoeken. Een tour van 30 minuten geeft je ook de kans om even binnen te kijken en de vodka te proeven. Wat een prachtig landgoed alleen al! Op 300m hoog in de bergen met zicht op de kust. Suikerriet groeit hier als kool op deze hoogte, ideaal dus om in alcohol te verwerken ;)

We rijden nu naar Paia, een hippiedorpje in het noorden waar je winkeltjes en kleine restaurantjes kan vinden. Wat geslenter van de ene souvenirshop naar de andere, om uiteindelijk te belanden in de Paia Fish Market. Nee, geen vismarkt, maar wel een simpele en lekkere plek om een goe stukske vis te eten!

Of het nu gefrituurd is, in een taco verwerkt of gegrild, het kan allemaal! Ives bestelt de gefrituurde Mahi met frieten en koolsla. Ik ga voor de taco met tartaar, sla en tomaatjes. Lekker!

Tijd om nu naar ons huisje te rijden, douchke nemen en bed in. Ik ben goed verbrand! Amai!