Koud en nat in Nuwara Eliya 🌧🥶🥴

Sri Lanka, Nuwara Eliya

Het getik op ons dak geeft aan dat het alweer (of nog altijd) regent. De weerapp geeft dit weer ook blijvend aan tot vrijdag... nog even geduld dus 😄

We rijden vandaag naar de theeplantages in Nuwara Eliya, ook meteen altijd de koudste streek bij een bezoek aan Sri Lanka.

Het weer is zo slecht en zo nat dat we rijden met onze zijflappen, anders vliegt de regen los door de tuk tuk. Het wordt steeds kouder en kouder, dus na een uurtje rijden worden de fleecejes bovengehaald.

We stoppen bij Thuruliyah restaurant, waar we een koffie en een chocomel nemen met verse kokosmelk 🤤 We zetten ons buiten op het deck waar we zicht hebben op de groene vallei van de highlands mét waterval. En laat er nu net water genoeg zijn 😅

De idee was om een theeplantage te bezoeken. Maar regen brengt ook gigantisch veel bloedzuigers met zich mee, so I will pass thank you 😄 Ook een strawberryfarm had leuk geweest om eens te bekijken, maar t is echt hondeweer!

We kunnen niet snel genoeg in het hotel zijn, en daar checken we ook in rond 14u. Het is 12 graden en het voelt dus echt koud. Aangezien ze hier nog nooit van een chauffage gehoord hebben, moeten we ons dus verwarmen aan een hete douche. Voelde nog nooit zo goed 🥰🙏

We willen op tijd gaan eten zodat we niet in het donker naar het hotel moeten rijden. Onze lichten doen het namelijk niet meer... Moet mijne mechanieker morgen eens naar kijken, mogelijk een nieuwe ontsteker insteken - we hadden reserve meegekregen 😉

Weer weinig goeie eetplekjes via Google hier, behalve Salmiya Restaurant. Als je de reviews mag geloven serveren ze de beste pizza. Dun, krokant en hemels.

Wanneer we binnenkomen, lijkt het wel een shelter met slechts 3 tafels 😄 We vertrouwen op wat we gelezen hebben en hopen dat de pizza beter is dak het interieur🙏

Pizza margherita met champignons, en de andere met aubergine. Hééééérlijk! In tijden zo'n lekkere pizza niet meer gegeten 🤤 Zo goe dat we zelfs nog een derde nabestelden om te delen 🤭

We trotseren de fikse buien na ons eten, en pakken opnieuw een hete douche om ons te verwarmen. De dikke deken dat in de kast ligt gaat nog mee op bed, het lijkt wel alsof we aan de Noordpool zitten 😆

Slaaplekker van deze 2 lepels,

Ellen & Ives

Het is daar precies het regenseizoen? Wel allemaal heel boeiend! Geniet er nog van!

christiane en Paul 2024-01-10 15:34:45

Ja regen is altijd een verstoorder van je programma en werkt ook op mijn humeur.de wereld is veel schoner als de zon schijnt.

Vera 2024-01-10 17:00:01

Nog steeds mee aan het genieten!! ❤️

Annik 2024-01-10 21:10:54

dat strontnatte binnenland (in januari toch) met dan ook nog een drukke stad als Kandy zullen wij maar skippen als we gaan, precies :-). En dan nog kou lijden van de nattigheid ook. Gelukkig kon je je nog verwarmen aan elkaar, in een warme douche en met een heerlijke pizza. Ik wens jullie véél mooier en warmer weer toe de komende dagen. Hop naar een volgend avontuur !

Ilse & Pat 2024-01-11 16:10:12

Ik ben mee met lezen!🙏🥳 ik dacht: Tiens... weinig slaap? 🤔 Maar wat een prachtige natuur 🤩 Hemels! Hopelijk snel beter weer daar! 😘