Ubud - Karsa Spa and Bali Motorbike 🌴🌺

IndonesiΓ«, Ubud

De wekker gaat vroeg, om 6u30 om precies te zijn. Ze komen Ives vandaag oppikken om 7u30 om te gaan enduro biken in de jungle en op de vulkaan. Hij kijkt er helemaal naar uit! 😁

Ik ga met hem eerst even ontbijten hier in het hotel, waarna Gede er al stipt staat om 7u30. Ives worstelt nog snel zijn pancakes naar binnen en dan is er nog een autoritje van 1 uur voor de boeg.

Omdat ze met de moto weg zijn voor 3 uur, besloot ik een voormiddag "spa" in te lassen voor mezelf 😊 Karsa Spa is maar een 800m verwijderd van het hotel en krijgt uitstekende reviews, maar je moet wel minstens 2 weken vooraf reserveren.

Ik wandel rond kwart na 9 naar daar en kijk rondom mij heen. Niks dan rijstvelden. Heerlijk rustig hier 😍

Wanneer ik me aanmeld dien ik nog een geurtje uit te kiezen voor de massageolie.

Ik mag Nofia volgen langs smalle paadjes doorheen een prachte exotische tuin. Wat mooi hier! ❀🌲🌱🌿
We komen terecht op een klein omwald koertje/tuintje waar een groot stenen bad staat, een waterval en de massagetafel.

Ze start met de massage van 60 minuten. Er wordt weer op zoek gegaan naar de pijnlijke spieren, om daar extra op te focussen πŸ™ˆ Wees gerust, ze heeft ze allemaal gevonden! πŸ˜‚πŸ˜‚

Na de massage wordt Nofia vervangen door Eka, zij gaat me een gezichtsverzorging geven van een uur. Elk papje heeft weer een ander geurtje. Het eerste lijkt wel zure yoghurt, de scrub geurt dan weer naar frangipani, enz... enfin, als het zijn werk maar doet! 😁

Ik krijg een masker en 2 schijfjes komkommer op mijn gezicht en in plaats van mij daar zo 20 min te laten liggen, begint Eka spontaan opnieuw mijn armen en onderbenen te masseren. Deze keer met meer power dan Nofia, en dat voor zo'n petieterig meisje?? πŸ˜„πŸ™ˆ

Ik hoor enkel kabbelend water, hier en daar een verloren haan kukelen, en zachte achtergrondmuziek. I think I died and went to heaven 😍
Mijn gezichtsmasker wordt verwijderd en Eka laat me alleen achter. Ze heeft het bad gevuld met 5 kilo bloemblaadjes, en heeft wat limoenwater met fruitsatés neergezet.

Ik ben letterlijk met mijn gat in de bloemekes gevallen! 😜🌺🌺 Zo schoon, zo rustig... ik viel bijna in slaap πŸ˜„

Achteraf douche ik mij onder de openluchtshower en krijg ik nog een thee bij de receptie. Ik sms ondertussen met Ives of hij bijna terug is en hoe het is geweest. Gewéldig vond hij het! 😁

Hij was helemaal alleen met 2 gidsen die met hem door de jungle zijn gaan crossen en op de stoffige vulkaan. Hij heeft zich eens helemaal kunnen uitleven πŸ˜‰ Omdat hij me vertelde dat hij bij hun lunch heeft gekregen, besluit ik om hier te eten bij Karsa Café. Geen straf, want de tuin is prachtig.

Ik bestel een mie goreng met kip en een verse kokosnoot. Van massages krijg je honger! πŸ˜‹ Daarna wandel ik weer terug naar het hotel en daar wordt Ives net gelijktijdig gedropt. Timing! πŸ˜πŸ‘

We huren een scooter via het hotel en rijden naar Ubud centrum. We praten wat bij over onze ervaringen van de voormiddag en lopen langs heel wat winkeltjes. Wat is Ubud gegroeid! We verbazen ons erover hoeveel er is bijgekomen in 10 jaar tijd. Toeristen, maar ook winkels, restaurants... ongelofelijk! πŸ™ˆ

We eten nog iets rond een uur of zeven, en gaan dan nog even naar het massagesalon naast de deur. Ives geniet er van een voetreflexologie. Alhoewel, genieten... als ik zijn gezicht mag geloven zat er hier en daar toch ook iets geblokkeerd πŸ˜‚.

Daarna tijd om weer naar het hotel te snorren. Onze laatste week gaat in... wat vliegt de tijd!

Tog morgen
Ellen & Ives

zalig!!!!!!!!

Pascale 2019-06-22 06:21:33

heel mooie fotos !!!

Paul 2019-06-22 06:48:18

Als je hier niet zen wordt dan zal het nergens zijn. Amai,amai,amai, zaliger kan niet. Yves zal ook wel genoten hebben van die trip. xxxxxxxxx

marinaatje 2019-06-22 10:34:28

Mmmmm... Zo mooi allemaal. Lijkt me een heerlijke dag voor beiden.