Las Vegas - Zion NP

Verenigde Staten, Dearing

8 am en de wekker geeft een schel geluid… brrrrrrr, nu weet ik weeral waarom wekkers niet tof zijn!!

We pakken de valiezen in een snel-tempo en verlaten de kamer. Check-out verloopt vlot en na een kwartier zitten we al op de I-15 richting Zion National Park.
We laten Las Vegas achter ons en zijn weer benieuwd naar wat het volgende ons brengt!

Onderweg stoppen we nog even bij een Wal Mart, we kopen er een opblaasbare matras, want overmorgen slapen we (lees: kamperen ) in een tipi-tent in Bryce National Park, en de matras die we kochten is toch wel veel te smal om twee-persoons te zijn. Ives wil er dus nog één..

We zijn precies 2 zotten in de Wal-Mart, hoewel deze winkel zo groot is als ’n Makro, lopen er volgens mij buiten het personeel maar 5 mensen rond… der is dus ook geen kat dat ons opmerkt ;) We kunnen dus eens lekker gek doen… haha… :-D

Na een rit van bijna 3 uur maken we nog een quick stop-over bij Wendy’s, bekend om de lekkere hamburgers. We eten allebei een hamburger, ’t zal al bijna 2pm zijn en het is het eerste wat we eten, dus moeilijk ontbijt te noemen...

We komen aan bij het Zion Park Motel en checken in. De kamer is heel proper en de badkamer is als nieuw. Kan niet beter zijn! We willen nog even langs het Visitor Centre om te bekijken wat we nu juist gaan doen. We willen de Narrows lopen, maar we vrezen dat het nu een beetje aan de late kant is. De Narrows loop je een uur naast de rivier en daarna moet je DOOR de rivier, maar naar het schijnt echt prachtig dus we willen dit zeker doen!

Alleen hopelijk ga ik niet teveel last ondervinden van mijn kleine teen, want die doet bijwijlen toch nog ferm zeer. We zien wel…
Na de nuttige info van een ranger is het slimmer om de Narrows morgen heel vroeg te doen, dan staat de zon nog niet te warm, en tegen dat ze wel warm staat, staan we zelf met de benen/voeten in het water.

We rijden dan maar voor vanavond naar de Canyon Overlook Trail, das een trail van een uurtje, en je mag eerst met eigen wagen naar boven rijden. Op een gegeven moment werd het zo warm in de wagen en de omgeving dat ik effe niet goed was… om maar te zeggen dat ik even van mn stokje ben gegaan in de wagen. Achteraf bekeken, bijna niks gedronken en het laatste uur met de raam opengereden ipv op airco. In een foldertje van Zion stond nog: oppassen voor dehydration, omdat er daar een heel ander klimaat heerst moet je lichaam aanpassen aan de warme temperaturen. Ik lag dus knocked-out op het bed om 5 pm…

Dafalgan binnen, even geslapen tot 9pm en toen ik wakker werd had ik toch wel n beetje honger, maar was nog wel wat draaierig. Opletten geblazen dus voor morgen.
We zijn naar de overkant van het motel gelopen en hebben daar de lekkerste pizza gegeten ooit! Zion Pizza & Noodles heette de plaats. Ze maken de pizza helemaal vers klaar en je kan hem zelf samenstellen. Ives nam een pizza burritto (das een pizza met kip, jalapeno peppers, ajuin, 3 cheeses en tomato sauce) Ik nam een pizza met zongedroogde tomaten, paprika, ajuin en pepperoni. Mmmmmmmm… dat smaakte!

Nog even buiten op het terras gezeten van de Pizza & Noodles, besproken hoe we het nu allemaal gaan doen morgen met de hike en daarna trekken we weer naar onze motelkamer voor een deugddoende slaap…