Malibu

Verenigde Staten, Malibu

Om 9u staat onze wekker, beetje uitslapen op deze laatste dagen :) We nemen weer wat lekkers in de keuken van Karen: bagels, ontbijtgranen, druiven, kaas, en meloen...mmmm.. hier kunnen we wel aan wennen :p

We zoeken uit waar we vandaag moeten zijn voor de fietsverhuur, ik had thuis reviews gelezen over een man die fietsen in Santa Monica verhuurde en die echt supergoeie ratings kreeg. Hij is goedkoop: 15 dollar voor een hele dag (op de pier huur je aan 7 dollar per uur), je mag fietsen van 10u tot 20u30! én het zijn leuke beach cruisers met van die dikke banden, wat overigens zalig rijden is! :D

We rijden naar hem toe (SMBike Rentals) enkele blokken weg van de pier. Ron blijkt Nederlander te zijn! Zo grappig wanneer hij hoort dat we Belgen zijn en overschakelt op nederlands. Hij woont hier al 25 jaar, en ik kan hem wel begrijpen... 300 dagen per jaar sunshine... jaloers :)

We rijden 10 minuutjes door het centrum van Santa Monica en zijn dan al aan de strandboulevard en de pier. Hier rijden we natuurlijk ook weer even op. Al is het voor ons toch weer 7 jaar geleden, het ziet er allemaal nog vrij bekend uit en er is niet zo veel veranderd :) De pier loopt vol met mensen, stranden liggen toch vrij vol voor een doordeweekse dag. Het belooft de komende dagen heel heet te worden, ze spreken zelfs van een hittegolf! Vinden wij niet erg hoor... zalig dat zonneke, we gaan het missen in Belgie.

Van de Santa Monica Pier volgen we gewoon het fietspad, aangelegd naast het strand en de palmbomen, richting Venice Beach. Maar voor we daar aankomen stoppen we nog bij Perry's Beach Café. Hier staan gezellige beach chairs waar je je voetjes in het zand kan steken en mensen kan kijken die voorbij lopen/fietsen aan het strand. We hebben hier zeker een heel uur doorgebracht met people watching! haha... en uiteraard altijd met de camera in de aanslag ;) zo hebben we toch heel wat leuke snapshots genomen!

We rijden nu verder tot einde van Venice Beach, stoppen voor een ijsje bij de Coldstone Creamery (yummy!!) en nog een beetje verder de prachtige wijken in van Venice. Als je hier met de fiets rondrijdt denk je er serieus over na om eens diep in je buidel te tasten en je zo'n huisje te kopen... wauw... we kijken de ogen uit ons hoofd! ;)

Tijd om terug te keren en een stukje te voet te lopen over de boardwalk van Venice Beach. Hier zie je echt alles: toeristen, spierfbundels op Muscle Beach, hippies, zwervers, tattoo-shops, artistieke mensen, surfers... etc :) Hier kan je je ogen ook weer serieus de kost geven :p We wandelen een heel eindje en dan weer terug naar de fietsen. Het is nu ongeveer 16u, dus we rijden terug naar de fietsverhuurder.

Onderweg stoppen we nog wel héél even in de shopping streets... we kopen niks, maar stappen wel even binnen in de Tesla shop. Hier staat zo'n ferme Tesla in de etalage die rijdt op elektriciteit. Wauw, wat een beest van een auto :p Prijskaartje: tussen de 70.000 en de 140.000 dollar (afhankelijk van de opties uiteraard). Ives mocht er eens gaan inzitten... het blijft voorlopig bij dromen :D

Tijd om nu echt door te rijden en onze fietsen te droppen! Ik kan iedereen zo'n fietstochtje aanraden, je ziet veel meer dan dat je eerst je auto ergens moet parkeren aan Santa Monica en dan nog eens moet doorrijden én parkeren aan Venice.

We hebben vandaag een kleurtje opgedaan: rood! :D haha... maar het was het meer dan waard hoor... het was weer een dagje genieten ;)

Honger hebben we gekregen! We spartelen ons door de serieuse traffic jams, en arriveren rond 19u op de Citywalk van Universal Studios. Hier heb je ook uitgebreide keuze aan resto's en is nog een beetje ambiance vanwege de muziek en de lichtjes in de straat. We kiezen voor Bubba Gump Shrimp House, het befaamde restaurant van de film Forrest Gump. Als appetizer nemen we de Bubba Gump shrimp, lekker maar eerder een gekookte smaak dan een lekker aangebakken smaakje... Als hoofdgerecht neem ik de Jambalaya met rijst (vergelijkbaar met een paella) er zit kip, worst en shrimp in. Ives neemt uiteraard... de ribbekes :) haha... what else? ;)

Het smaakt allemaal super, en we toppen het af met natuurlijk: the one and only Key Lime Pie :) njammie... this is holiday! :p

Na het diner is het nog een rit van een halfuur tot Malibu, waar we onder de wol duiken voor onze laatste nacht in Malibu bij Karen... jammer maar helaas :( Morgen pakken we weer in en slapen we aan de luchthaven!

Maar er rest osn toch nog 1 dagje vol zonneschijn!! :)