Fish River Canyon to Klein Aus Vista 🏕🐎

Namibië, Klein Aus

Brrrrrrr... wat is het koud buiten!!
We merken er vanonder ons ton dekens gelukkig weinig van, maar het pikt wel om zo op te staan 😄

De temperatuur is om en bij de 2°C vanochtend, zeg maar dat we GOE wakker zijn 😜 en al helemaal na een hete douche! 👍

Vannacht weer een episode meegemaakt...
Ik voel plots gewiebel aan onze trap en schiet wakker. Ives ging een nachtplasje doen en schrok zich een ongeluk toen hij op amper 2m oog in oog stond met een struisvogel 🤣🤣
Het leven zoals het is, op de kemping 😆

Koffie for the road en we zijn vertrokken voor 20km tot aan de eerste viewpoint van Fish River Canyon. Naast de Amerikaanse Grand Canyon en de Mexicaanse Copper Canyon, staat Fish River op de 3e plaats in de wereld met een lengte van 160km. Opnieuw een stil momentje ❤️

Het is 8u30 en er is niemand te bespeuren! De zon op onze snoet, 8 graden en complete stilte.

Hierna gaat de rit verder naar onze volgende campsite: Klein Aus Vista Desert Horse Campsite. Zoals de naam aangeeft, is dit ook de plek waar wilde paarden leven. Hier zullen we de komende 3 nachten spenderen.

Met een paar stops en wat snacks in de auto, passeert de tijd, maar ook weer de omgeving. Alles is goudgeel met hier en daar koffiebruine bergen die uitsteken. Het is duidelijk dat er dit jaar nog geen druppel water is gevallen.

Om 15u30 komen we aan bij de lodge, waarvan het campinggedeelte zich 2km verderop bevindt.
De camping kan niet idyllischer liggen, vinden we 🥰 Omringd door goudgele bergen en elks onze eigen braai met picknicktafel.

We halen de kookpot boven en het aperitief. Terwijl Ives de rundsworst bakt op de braai, stoof ik de groentjes: ajuin, pompoen, wortels en boontjes 😊 Onder onze boom woont de familie Jerry, ne speeltuin van muizen die maar al te graag willen mee eten 😄

Om half 7 is de zon onder, en dan gaat het snel!
We hopen op een goeie nachtrust, maar de wind staat al behoorlijk en ze geven een koude nacht hier op 1390m hoogte 😉

Sleep tight!

Ellen & Ives

😆 Ik schoot spontaan in de lach na het lezen van jullie nachtelijke avonturen. Ik kan het mij ZO voorstellen 🤣! Geniet van de stilte in die machtige omgeving 🥰!

Elisa & Tim 2023-06-21 14:22:42

Zalig om mee te genieten en terug te denken aan het prachtige Namibië 😍.

NatinA 2023-06-21 14:52:17

Dat ferrari kalahari racemachien dat hebben wij dus gezien hé. Echt een crazy beest!

Sandra S 2023-06-21 17:55:14

Geweldig verhaal en zalige foto's 😍. Zo prachtig daar zeg ! .

Anja 2023-06-21 19:57:02

Prachtige foto's!!

Juanita 2023-06-22 17:46:54

Haha, ik zie het al voor mij… die struisvogel ineens tegenkomen op uw nachtelijk piske. Ik zou het potverdekke terug in mijn broek gedaan hebben 😂🙈 Het ziet er inderdaad prachtig uit daar, geniet van de stilte en van alles. En van elkaar. Dikke knuffel ❤️

Inge Pinge & Bart & co. 2023-06-22 23:04:55

Hihi, ik schoot hier meteen in de lach bij het lezen van die nachtelijke ontmoeting met de struisvogel. hilarisch... Wij herbeleven onze reis, zij het in andere temperaturen en weten hoe fijn de stilte, de eindeloze landschappen, de natuur er voelt. Geniet lekker verder. xxx