Mount Rushmore

Verenigde Staten, Pennington County

Goeiemorgeeeeen :))

5u30 deze morgen: als je nu denkt da je aant DROMEN bent over n stoomtrein ofzo die los door uwe living rijdt, wel… you are NOT dreaming!! :-s

Man man, ik moet zeggen, het was een zalig bed, maar lawaai! Het lijkt alsof de treinen hier naast de kamer rijden!! Tot zover een zalige nachtrust ;)

Och ja, het is maar om de afstand van vandaag te overbruggen en dat gaat richting Mt Rushmore! Ik bedenk me vanmorgen dat ik eens ergens gelezen heb dat er onderweg in stadje Alliance een beetje "kunst" ligt, genaamd Carhenge. Beetje Stonehenge, maar dan met auto’s. Gezien we toch zo vroeg op pad zijn, zouden we ons dat toch wel kunnen verloorloven van een stukje binnendoor te rijden, dat neemt wel iets langer aan 45 miles per hour, maar kom ;)

Onze auto rijdt echt ZAAAAAAAALIG, en de ruimte is onvoorstelbaar! Ik zit soms in kleermakerszit op mijn stoel… haha :))

We rijden dus richting Carhenge in Alliance, en dat zal dan ook meteen onze 6e staat zijn die we deze vakantie aan het lijstje mogen toevoegen, nl. NEBRASKA. ‘t Is leuk, maar zo dood als een pier… haha :)) Kom je door een "stadje" dan zie je 2 boerderijen en that’s it. Das zo van: "I live in Torrington,... alone" ;)

Om een idee te krijgen van Carhenge moet je beslist even naar de fotos kijken… der heeft er zich ene daar mooi mee beziggehouden met die auto's :)

Het is origineler dan laat ons zeggen een klein autokerkhof, en er staat bus waar je je vrijblijvende donatie kan insteken. Een omweg waard? Als je tijd hebt wel, maar in principe mis je niet veel.

Na Carhenge stoppen we nog bij de eerstvolgende WALMART, een SUPERgrote supermarkt waar ze gewoonweg ALLES hebben. We slapen vanavond in een cabin in het bos, en we hebben een BBQ ter onzer beschikking daar, dus daar willen we gretig gebruik van maken :)

We kopen ons 2 T-bones, crabcakes, frigobox, bonen in tomatensaus, vers lookbrood, tomatensalsa en een bakje fruit voor morgenvroeg!

Ondertussen is het ook al middag en stoppen we aan een hamburgertent om onze lege maag te vullen met wat fast food :p

Dan door naar South Dakota! Yes yes… state number 3 (we hadden al Colorado en Nebraska) het is wel een beetje kilometervreten… maar toch zien we alles wat we willen zien en krijgen we kans genoeg om uit te stappen af en toe! Het voelt niet alsof we alleen kijken vanuit de auto ;)

We komen South Dakota binnen via Custer State Park, een klein groen parkje waar je toch al snel 2 uurtjes doorrijdt, zonder dat je een wandeling maakt. Maar tegenover de National Parks is dit "klein". Daarom niet minder mooi, we hebben de Needles Scenic Highway genomen, met mooie granieten pieken naast de weg… echt mooi!! Onderweg even gestopt bij Sylvan Lake waar iedereen zit te picknicken en pootje te baden. Superrustige sfeer hier.

Bij het verlaten van Custer SP, is het ongeveer 17u en rijden we door naar onze cabin, wat ongeveer nog zo’n 5 km rijden is, dus vlakbij. We willen onze spullen uitladen en dan nog even gaan kijken naar Mt Rushmore, want daar kwamen we tenslotte voor!

Tammy en Rick verwelkomen ons aan de cabin en die is heel proper, heel autenthiek ook!

We laden alles uit en passeren nog snel een liquor store voor een flesje Chardonnay en dan verder naar de 4 presidents :) George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln werden hier uit de rots gehakt tussen 1927 en 1941. Om je een idee te geven, hun hoofden zijn ongeveer 18 m lengte! Het symboliseert de groei en ontwikkeling van Amerika.

Nu, het is niet zo groot als je er staat, maar het is wel fijn om dit gezien te hebben.

We hebben hier een uurtje rondgedwaald en dan zijn we terug naar onze cabin gereden, want we hebben een REUZEhonger!! De T-bones smaken Ives (ja, hij eet er echt 2!!)

Ik had de crabcakes, lekker met zo’n stukje lookbrood, en wat tomaatjes! :-p njam njam!

Na het kelderen van onze lekkere fles wijn gaan deze 2 lookbollekes slapen en nog wat dromen van wat komen gaat! Jippie! :)))