Key West

Verenigde Staten, key west

Vanmorgen waren we weer n beetje later wakker (we worden lazy in Key West, dus we vragen even na bij Helen (concierge van de B&B) of er misschien nog n plekje vrij is bij de Jetski Company Sunset Waverunners. Ze belt hen even op en reserveert voor ons een Jetski tour om 12u.

We ontbijten nog even in de gezellige tuin en ik bereid me mentaal voor op een "wild ride" in het grote, levensechte aquarium, called "The Ocean" haha )) Als ge het echt moet weten: ik heb het ni zo op vissen… brrrrr… misschien wa veel Jaws gezien?

Anyway, ik freak al als ik er nog maar aan denk van van die jetski te vallen :-s

Maar om 11u30 zijn we present bij de Parrot Key Resort, waar de jetski's achterin het private beach-gedeelte worden verhuurd. Nu gaan we wel een volledige tour doen met begeleiding rondom het eiland, dus er gaat wel iemand mee Das dus de Mike geworden! Toffe kerel… laid back…

Mijn reddingsvest gaat aan, dewelke mij moet beschermen van all fish, haha )) Nee, ik zag het wel zitten, maar ik zwem niet graag in water waar je niks in ziet… En de Golf Van Mexico is zo als je verder het water ingaat.

Mike is n echt waterbeest… phew…we gingen tot 50 miles per hour!! Scheuren met die jetski seg… bij elke bocht zat ik te gillen, te hopen, en den Ives zn vest bijna kapot te trekken van de schrik, haha :)

We hebben eveneens heel wat kleur opgedaan! Red Lobsters zijn er niks tegen :-p LOL

Na onze rit stelt Mike voor dat we gerust nog mogen gaan zwemmen in het resort. Normaalgezien is het enkel voor gasten, maar we mogen gerust een dip gaan nemen en uitrusten Gezien we zelf maar een drinkbakske groot zwembad hebben in de B&B nemen we dat aanbod graag even aan! We relaxen dus een uurke aant zwembad, maar afkoeling moet je van een zwembad (of de zee zelfs!!) niet verwachten, het water is 30°C!

Honger hebben we ondertussen ook al wel gekregen dus we proberen Daddy Bones BBQ Ribs uit, en het smaakt welliswaar enorm!! Het is vettige hap, met vettige handen, saus tot aan je oren, haha… maar de beste ribbekes ooit! Na deze middaghap zijn we ernaast nog even een scrapbookwinkel gaan bekijken en ik vond daar zoveel leuke dingetjes dat ik daar toch ook nog mijne slag heb geslagen :-p

We plakken vol met zweet, zout water, zand… het is nu wel tijd geworden voor een heerlijk verfrissende douche! We hebben de Sunset Celebration nog steeds niet gezien op Mallory Square en dat zouden we tijdens ons verblijf op Key West toch niet willen missen…

Omstreeks 20u net voor de zonsondergang komen straatartiesten hier een leuk staaltje entertainment geven. Er zijn kraampjes met allerhande dingen gaande van popcorn tot glasblazen tot gegraveerde schelpen, karikaturisten, etc… Heel erg gezellig en hier komen dan ook de mensen massaal naar de zonsondergang kijken.
We hebben tevens ook gereserveerd voor vanavond in het restaurantje "Better than Sex restaurant" Nu, je kan hier alleen tongstrelende dessertjes nuttigen, maar gezien we bijna nergens een dessert opkunnen na een hoofdmaaltijd hadden we al besloten van dus vanavond enkel zoet te eten en dus recht hiernaartoe te komen, om maximaal te genieten van dit speciale restaurant :))

Ik bestelde als apero de Sparkling Red Moscato in a White Chocolate Dipped Champagne Flute… mmmm lekker!! Ik heb gans den tijd aan de rand van mijn glas zitten likken, haha )) Was allemaal witte, gestolde chocolade :p

Dan als dessert bestelde ik TEAM CREAM: "Smooth, Slipper Vanilla Cream Custard joins in a poke party with Cracked Burnt Sugar Pieces & dribbles of soft Caramel. This Creme Brulee is teamed up with orange blossom kissed shortbread wedgies" en Ives bestelde natuurlijk de KINKY KEY LIME: "The mile high Mousse Pie is mounted with a creamy Key Lime Chiffon Cloud that fulfills it's unusually strong desire to lay itself on top of toasted Macademia Nuts".

Of het nou lekkerder was dan sex dat laat ik in het midden maar het was absoluut de moeite en heel origineel! Binnen is het heel donker gemaakt en rode verf bedekt de muren met heel veel theelichtjes… je krijgt een klein zaklampje op je tafel om de menukaart te lezen Bovendien ligt er nog een doos/spel op elke tafel met stoute vragen aan je partner. Echt, het was wel leuk :)

Nadat onze tonnekes gevuld waren werd het eindelijk tijd om n beetje te slapen…

Tomorrow you will hear from us again!! Slaapwel,