San Francisco

Verenigde Staten, Dearing

Goodmorning, goodmorning! :)

San Francisco is een leuke en mooie stad, maar we hebben allebei het gevoel dat we het hier allemaal al zo goed als gezien hebben, en we zijn nog maar dag 2. Je loopt hier dan ook helemaal alleen door de straten. Er is hier buiten het verkeer, geen kat te bespeuren! Tenzij je je in de winkelstraten begeeft natuurlijk :)

Ives heeft het "gratis" ontbijt van het hotel genomen, en zei dat het niet te eten was. Misschien meteen het antwoord waarom het gratis is ;)

God, wat is het koud buiten!!! Brrrrrrrrr… we gaan toch maar snel even terug naar binnen om een trui te halen. Je schrikt er echt wel van hoe koud de wind hier kan zijn!

We zijn van de winkelstraten gewandeld naar Chinatown, ook hier weer… geen kat te bespeuren, we waren er helemaal alleen! Nochthans waren alle winkels wel open… niet te begrijpen. Misschien zijn alle lokale mensen weg met Labor Day? Ik begrijp er niks van.
Als je hier in Chinatown in de vitrines kijkt, zie je de meest vreemde dingen. Zo zagen we ondermeer kuikens, maar dan in zijn geheel, hoofd eraan en ogen en al, zo aan't spit gehangen.

We zijn verder doorgelopen naar North Beach oftewel "Little Italy", héél gezellig en het rook er hééérlijk naar verse pizza’s en look, en… wel, ook al had je geen honger, je zou het er wel van krijgen! haha… :)
We waren nogal ambitieus denk ik wat betreft het te voet gaan want ik kan je nu al vertellen (the morning after) dat mijn rug gebroken is, een geluk dat er ‘s avonds een bed is dat lekker weg slaapt! Je kan ook op de foto’s zien dat het berg op/berg af is.

Nadat we door North Beach gewandeld waren, zijn we naar Telegraph Hill / Coit Tower gegaan (lees: geklommen!)
Coit Tower werd opgericht ter ere aan de brandweermannen en deze toren ligt dus op Telegraph Hill, een 87 meter hoge heuvel (!!). De Telegraph Hill dankt zijn naam aan het feit dat het vroeger een signaal station was voor de scheepvaart. De dag van vandaag kan je voor 4,50 $ naar boven met de lift (21 verdiepingen hoog) en word je dus getrakteerd op de heuvels van San Fran.

Na Coit Tower besloten we een kijkje te nemen naar Lombard Street, het meest bochtige straatje ter wereld! Het telt maar liefst 8 haarscherpe bochten in een prachtige met bloemen beplante straat, dat haast iedereen er door wilt rijden. Het is dan ook de enige straat waar een politieman de hele dag alles staat te regelen, zodat toeristen zich eens kunnen amuseren met naar beneden te rijden ;)

Terug richting hotel om iets anders aan te trekken, want om 6:10 pm moesten we de ferry nemen naar Alcatraz! We besloten toch maar een jeans aan te trekken en een warme fleece. Onderweg nog even een dinnerstop gehouden, onze buikjes gromden van de honger! Pasta & Pizza aan de overkant van de straat zag er lekker uit! Ives heeft er een spaghetti met meatballs gekozen en ik nam een soepje met groenten en kip.

We waren eigenlijk allebei al een beetje moe van al dat lopen, dus hebben we de Cable car genomen :) We hingen allebei aan de zijkant, geen zitplaatsen meer tijdens de spits ;) Aan het einde van het tramspoor stapten we eraf, en moesten we alsnog een blok of 5 wandelen naar de Pier 33 waar de ferry vertrok. Pffff… nu voelde ik het echt al in mijn rug!

Kwartier op de ferry tot aan de gevangenis Alcatraz. Uitleg werd al een beetje gegeven via een speaker op de boot, dus zo had je al een beetje geschiedenis mee. Interessant verhaal, en bovendien… iedereen kent Alcatraz wel een beetje als je de films "Escape from Alcatraz" of "The Rock" hebt gezien. Binnen kreeg iedereen een audiotour mee, en kon je in het Nederlands alles volgen. Het was zeker een bezoekje waard, maar als je 's avonds gaat, kleed jezelf dan warm aan, want de San Francisco wind die kan ijzig koud zijn!!