Koh Samui - Koh Tao

Thailand, Ko Tao

Het prikt wel deze morgen als de wekker zo vroeg al gaat, gelukkig is alles al voorbereid: de koffers zijn ingepakt gisterenavond nog, dus rest ons nog aankleden, douchen en vertrekken! ;)

Een taxi van het hotel brengt ons naar de pier, die ongeveer op zo'n 20 minuutjes rijden ligt. Wanneer we aankomen staat er al heel veel volk aan te schuiven aan de loketten om een ticket te kopen voor de Seatran Ferry. Je hebt ook nog de Lomprayah maatschappij die vaart naar Koh Tao. Beiden zijn even slecht, LOL. Al viel het al bij al goed mee... geen bezoek aan het toilet deze keer ;) dus daar kan ik me niet over uitspreken. Maar de vaart ging prima en minder wild dan onze vorige ferry tocht, en Ives heeft er de hele weg doorgeslapen :) Ik heb mezelf vermaakt met het lezen van een boek, en zelfs in één ruk uitgelezen op amper 2 uur :p

Wanneer we aankomen in Koh Tao, verbazen we ons over de tamelijke ongereptheid van dit eiland! Oké, er staan zeker hotels, maar duizend keer minder volgepropt dan Koh Samui! We hebben nu al spijt dat we hier maar 2,5 dagen gaan hebben ;)

Aan de pier staan Franzi, Coral en Mr. Bear al op ons te wachten! 2 leuke meiden die ons aanspreekpunt zijn voor The Place Villas. Jammer genoeg blijkt er een elektriciteitsprobleem te zijn in The Place, waardoor onze vervroegde check-in misschien niet doorgaat. (normaal mag je er pas in om 16u, maar ze deden een effort voor ons wegens niet verhuurd daags voordien om ons erin te laten tegen 12u). Das jammer, maar we krijgen meteen strandzak in onze handen geduwd met koud water, 2 strandlakens én een eigen GSM zodat we bereikbaar zijn en zodat ook wij hun met die telefoon kunnen bereiken. Deze krijgen we ter beschikking tijdens het ganse verblijf :D
We worden gedropt in Sairee Beach, één van de badplaatsjes in Koh Tao. We krijgen te horen dat ze ons gaan bellen als ze klaar zijn om ons in te checken, en nemen alvast al onze bagage mee! Cool :)

In Sairee Beach gaan we dan maar een ontbijtje nemen bij Zest. Een laid back café waar je sandwiches en ontbijt kan krijgen :) Het zit hier vol duikinstructors en backpackers.
Ik bestel een booke met groentjes en een hardgekookt ei...mmm... dat smaakt na al die rijst! Daarna lopen we naar het strand, maar het is bloedheet! We leggen de strandlakens onder een boom zodat we een beetje kunnen bekomen van de zengende hitte.

Mijn bikini zit toch wel in de valies zeker :( Dan maar even tanden bijten en met de enkels het water in om even af te koelen... het zeewater ziet er nochthans heerlijk uit!

Om 13u krijgen we dan eindelijk een sms-je dat de stroom bijna gefixt is, en dat ze ons oppikken voor de supermarkt om 14u :) We rijden mee met Mr Bear achteraan in de bak van zijn truck, helemaal de heuvel op. Hier staan 10-tal villas gebouwd op een heuvel met zicht op zee, afgeschermd en ver genoeg van elkaar zodat je complete privacy hebt.

Housekeeping komt hier niét, tenzij om de 3 dagen OF als je het expliciet vraagt om vroeger te komen. Dit willen ze echt om gasten complete vrijheid en privacy te geven van de villa. We hebben hier dan ook écht alles wat we wensen! Een doe-het-zelf ontbijtmandje met brood, eitjes, confituur, etc... een mini infinity pool op het houten deck dat zicht geeft op de oceaan... en een parel van een badkamer waar ik dusdanig op verliefd ben geworden :D

We gaan het hier prima naar onze zin hebben, dat weet ik nu al ;)

De late namiddag doen we lekker niks, en dippen we in onze pool. Rond 19uu krijgen we een hongertje en bestellen gewoon met de gekregen GSM take-out food die men gratis aan de villa komt leveren. Er liggen hier lijstjes van resto's die take out doen, en wij kiezen vanavond voor Italiaans :)

Pizza en pasta Carbonara it is! Amper 15 minuutjes na het telefoontje, staat de delivery boy al voor ons poortje :) We rekenen af en wonen hier precies in ons eigen huisje, haha :))
Als de buikjes rondgegeten zijn, kiezen we nog een film uit in de 1001 films lijst die in de TV geregistreerd staan. Kosteloos! Super toch? Daarna is ons kaarsje uit... we gaan eens goe uitslapen vannacht ;)