Fruitfarm @Maui 🌿

Verenigde Staten, Lahaina

De wekker gaat om 3u... oh help, het gaat niet. Ik hoor Ives kreunen naast mij 'moet die sunrise echt'? Ik zeg: het is vandaag of morgen! 'Doe maar morgen dan'...

😁

We slapen verder, en wel tot 9u. Onze jetlag intussen helemaal verdwenen! We gaan vanochtend ontbijten in het Kihei Cafe, waar het zo druk is dat we 20 minuten moeten aanschuiven.

Ik bestel een veggie omelet en Ives kiest voor spek met eitjes. We bespreken wat we vandaag gaan doen, er is voldoende ruimte voorzien in onze vakantie om ook eens relax te zijn.

We beslissen om een fruitfarm te bezoeken: Maui Dragonfruit Farm. Onderweg naar daar passeren we de alombekende bakery: Leoda's. Van contrast gesproken! 😂😂

We kiezen 2 mini taartjes voor straks: Banana cream pie en Lime pie. 😊

De Dragonfruit farm is niet ver meer, amper een kwartiertje rijden. We betalen 15 dollar voor een tour door de farm en krijgen een tasting plate met vers dragonfruit, ananas, en strawberry papaya (een zoetere variant van de gewone papaya). Heerlijk! De farm is megagroot en we steken weer heel wat op! Wat zou het leuk zijn om al dit lekkere fruit zomaar in je eigen tuin te kunnen plukken! Mmm...

Erna rijden we opnieuw het rondje West Maui, met de klok mee. Deze keer zonder stops, enkel om te lunchen. We halen rond 14u een pokébowl bij de Foodland en eten die buiten op onder de parasol 😊

We passeren weer even bij Randy en Julia van de shaved ice stand en het bananabread. Het is 16u en Julia is al weg, alles uitverkocht! Randy is net zijn deuren aan het sluiten. Het ligt hier dan ook zo afgelegen dat er om dit uur geen kat meer voorbij komt gereden.

We droppen een sixpack belgisch Stellabier bij gebrek aan iets anders. Vindt hij helemaal geweldig! 😂😂👍

Zo rond half 6 rijden we naar Kahana Beach, naast de luchthaven van Kahului. Enorm veel kitesurfers hier, echt tof om te zien! We parkeren ons met ons picknickdeken op het strand om een mooie zonsondergang te zien. We kraken het flesje bubbles dat we kregen na onze surfles en proeven van onze taartjes van Leoda's. Mmmmm... too good! 😍

Geen dinner meer op het programma, we zitten helemaal vol. 😉

Als de zon onder is, rijden we weer naar onze B&B. Douche in en early sleep! Vannacht laatste poging om de zonsopgang te bewonderen op de Haleakala vulkaan 😊

Tot morgen!
Ellen & Ives

Elke dag lees ik met zo veel plezier jullie vakantieverhalen... heerlijk!!! Geniet er van lieverds xxx

lesley van hul 2017-06-12 09:29:40

mmmm al die lekkere fruitjes... en dat taartje zag er ZO goed uit!!!

Elisa & Tim 2017-06-12 11:16:38

Een plezier om jullie verhaal en bijhorende prachtige foto's te volgen. K had nog wat inhaalwerk na n druk weekendje. Voila de pauze is ook weer gepasseerd. Nog veel fun x

Cindy & dries 2017-06-12 12:51:23

Als dat niet " romantisch " is dan weet ik het ni meer ...... op het strand in Hawai op een dekentje .... Olaaa