I'll have a side of beach with my morning coffee: Kona

Verenigde Staten, Kailua-Kona

Vandaag verlaten we jammer genoeg onze studio op de ranch... we loved it here! We babbelen nog een beetje na met Brian, de eigenaar, en rijden dan door naar Kona voor 4 dagen zon aan één stuk! Woohoo!! 😍

Sinds vandaag doet ons rood velleke trouwens ook geen pijn meer, t wordt eindelijk bruin 😛

Maar eerst: koffie! We stoppen onderweg bij de Starbucks, en bestellen 2 doppio espresso's, mmmmm... 😊 een S'Mores Bar gaat ook nog mee, kwestie van Ives zijn suikerniveau op peil te houden 😁

Op de parking naast onze auto staat een pick-up geparkeerd met 4 bulldogs in, zooooo schattig! 😍

Na een uurtje rijden stoppen we bij de Queen's Marketplace. Het lijkt op een resortachtig shoppingpleintje met restaurantjes en winkeltjes. We kopen wat leuke spulletjes en gaan daarna even lunchen. Ives bestelt een mushroom burger en ik een toast met avocado en gepocheerd eitje 😛

Vandaag is een beetje slow motion dag... beetje winkelen, rijden, tanken, eten, rijden 😊 tot we rond 15u arriveren aan onze condo in Kailua-Kona. Het Blankenberge van Big Island 😁

De condo is een beetje kitsch maar heel netjes. Grote slaapkamer, grote open keuken, terrasje,... alles wat we nodig hebben. Ik steek 2 machientjes was in en hang ze alvast te drogen. Vanavond hebben we voor het eerst een reservatie om te gaan dineren. Lava Lava Beach Club schijnt wel leuk te zijn om zonsondergang te zien, dus daar gaan we dan ook naartoe 😊

We worden aan een tafeltje gezet met de voetjes in het zand, zicht op zee. Het is een beetje bewolkt, maar zo'n 20 minuutjes voor ze ondergaat laat ze zich zien. Een zonsondergang blijft toch mooi 😍

Apero wordt een Sandy toes (met bijbehorend peper/zout randje 😛) en een Giligans met coconutwater, vodka en ananas!

Ik bestel een gevulde ananas met rijst en kip. Ives bestelt een Caesar Salad met kip, zo is er nog plaats voor een Key Lime Pie 😜

'T is weeral genieten 😉

Mahalo,
Ellen en Ives

aaah, living the good life :)! Zalig relax-dagje! Die S'Mores bar ziet er ZALIG uit! En de rest van het eten trouwens ook...jummie! En die puppies zijn zooo cute!

Elisa & Tim 2017-06-03 20:33:50

Het klinkt weer heerlijk en ziet er ook heerlijk uit. Yummie.... great holiday!