Santa Fe - Holbrook

Verenigde Staten, Holbrook

Het is heerlijk rustig wakker worden in onze casita, en vooral als ik me prima voel zonder al teveel kwaaltjes ;) Desaniettemin doen we rustig deze morgen. Het is nog niet zo heet om 7u30 deze morgen, maar koud zelfs, dus dan hoeven we ook niet te vrezen dat we te laat zijn voor de hike qua temperatuur.

Om 9u zijn we op route naar de Kasha Katuwe Tent Rocks, tevens een National Monument Park waar de America The Beautiful Pass geldig is. Joepie, we kunnen nog eens hiken!! Deze keer met 4 liter water/Gatorade :D LOL Vanuit Santa Fe is het ongeveer 1 uurtje rijden tot aan de ingang van het park, het is er druk want de parking staat knalvol! Dat hadden we niet verwacht, maar we hebben er hoedanook veel zin in! :)

We lopen eerst een eindje via een pad met veel schaduw en bosjes. Daarna gaat het een beetje omhoog waar je hier en daar een beetje moet klauteren over rotsen. Ongeveer na 20 minuutjes wandelen kom je aan de nauwe slotcanyon van de Tent Rocks, helemaal geweldig weer om te zien en te fotograferen :) We komen onderweg veel oudere mensen tegen, en met 'ouder' bedoel ik 70+ !! Ze doen het rustig aan met hun wandelstokje, maar ik zie het mezelf noch mijn eigen bomma doen op die leeftijd hoor!! :O

Het laatste stukje gaat heel steil omhoog met veel klauterwerk en sommige stukken zijn in volle zon. We pauzeren voldoende in de stukken schaduw, drinken, fotokes nemen. Als we de top bereiken is het uitzicht supermooi met die pieken (tent rocks). Helemaal anders dan de rotsen die je ziet in Arizona, Nevada of Utah.

We beginnen aan onze terugweg, gaat iets sneller dan de heenweg. In totaal hebben we er een uur en half over gewandeld.

Ives krijgt een hongertje en we stoppen een uur verder aan de rand van Albuquerque bij Golden BBQ Ribs. Daar laat hij zich eens goed gaan aan de portie ribben ;) Ik blijf veiligheidshalve bij mijn zouten crackers . We hebben nog een heel eind te rijden nu, 3 uur om juist te zijn, tot in Holbrook. De weg is redelijk saai, maar met onze ipod vol Country music is het relax om hier te cruisen :)

Om 18u zijn we dan eindelijk in Holbrook, waar de lucht goed zwart is gekleurd en het serieus flitst... het weer zit alvast niet mee ;) Maar we treuren er niet om, hier is sowieso ook niet zoveel te zien. We gaan nog wel iets eten rond 20u bij Mesa Italian Restaurant, zo lekker weeral... is eens wat anders dan sla en hamburgers of ribbekes ;)

Ik bestel een veggie lasagne en Ives gevulde pastaschelpen met ricotta...mmmmm... :) Daarna rijden we weer terug naar het motel voor een glaasje wijn op het terras, het is gestopt met regenen, maar het flitst fel in de verte en het heeft wel iets :) Enjoying the little things!

Morgen hopen we op droog weer, dan rijden we naar Watson Lake!