Poliganono-a-Mare

Italië, Polignano a Mare

Grrrrrrrrrrrrr… I do NOT like our neighbour!!

Hij heeft ons zowat de hele nacht wakker gehouden (heb ook begrepen dat de kamer op deze verdieping een single room is, en gezien hij het nodig vindt van zijn deur op de gang open te zetten met de muziek loeiend hard, is den druppel van mijnen emmer aant overlopen. Den Ives sust mij gisterenavond nog, dat stress ni goe is voor mij maar als ik nu zijn donderwolkgezicht zie hier in bed, weet ik dat het eindelijk ook ZIJN voeten uithangt!
Als het vannacht nog van dattem is, dan plannen we wraak, en wraak kan zoet zijn ) LOL :)

Met de dikke zakken onder onze ogen slepen we ons naar de derde verdieping waar het ontbijt wordt gegeven. Wauw… dit maakt onze slapeloze nacht enigszins weer goed het is een groot terras met zicht op zee, grote parasol en alles wat je maar denken kan is er om te eten, taart, cake, fruit, tiramisu (!!) croissants, pistoleekes met kaas (wat een uitzondering is!!) ;-)

Ik bestel mezelf nen espresso – het is trouwens sinds mijn eerste proefbeurt ook een dagelijks gewoonte geworden om dit straffe spul aan mezelf toe te dienen Fruit, elke dag véél olijfolie, en nen espresso… ik weet niet wat nu den doorslag geeft, maar mijn darmen hebben nog nooit van ze leven zo goed gewerkt ;-)

Vandaag is het zaterdag, en gezien zondag en maandag alle winkels gesloten zijn besluiten we dat het vandaag moet gebeuren als we willen shoppen We rijden dus naar Bari City en ik koop 4 paar schoenen :p tja, het is ook haast niet te geloven, maar ze kosten bijna werkelijk niks!

Nog een supermooi bloesje bij Fornarina, en een sjaaltje en armbandje en bibi is gesteld! Bari is redelijk groot, er is een vissershaven, en grote winkelstraten, maar verder is er weinig te beleven. We nemen een pitstop voor een drankje en een hapje (croquette & cola) en zo kunnen we weer even verder!

Het is een 40-tal km terug naar Polignano a Mare, maar we hebben zin om nog te stoppen bij een ander badstadje op de weg terug en dat wordt Torre a Mare. Echt ienieminie, maar uiteindelijk zijn we daar op een terras belandt om 15u, en we zijn er blijven plakken & leuteren met véél witte wijntjes tot 19u!! Zo zie je maar dat het meest onverwachte ook heel erg leuk kan zijn :)

We zaten er eerst alleen, maar tegen dat we vertrokken kwam de lokale bevolking buiten in hun mooiste kledij, en op een gegeven moment barste het enige café van Torre a mare uit zn voegen...

We hebben ook een klein hongertje gekweekt nu, en douchen ons snel om dan iets te gaan eten.

Gisteren zagen we in de oude stad van Polignano a Mare, in één van de kleine steegjes, een gat in de muur-resto

Iets heel klein met amper 3 tafels, niks sjieks, maar gewoon eten zoals thuis, en dat beviel ons wel! We gaan daar dus gewoon zo binnenvallen om 20u en er is nog 1 tafeltje vrij. De vrouw is supersympathiek, en als ze merkt dat we geen Italiaans spreken zet ze er een stoel bij voor haarzelf, en probeert ons met hand en tand uit te leggen wat de menu van de dag is. Ik neem de pasta met vis, en Ives de pasta met champignons en vlees (wat nog maar het voorgerecht is!) en dan krijgen we het hoofdgerecht: voor Ives Scallopine met limoen en voor mezelf gamba’s en inktvis met slaatje) het dessert is een moeilleux van chocola, of een creme vanille met amarena kersen.

Het dessert hebben we laten schieten, alles was zo lekker, maar ZO veel!! Toen we de rekening kregen was het maar amper 30 euro (incl fles water en 1 liter wijn) fantastische avond gehad, en we zeggen dan ook: Locanda di Mauri a domani!

Ja, want morgen komen we weer terug ) zo lekker gegeten en fantastisch vriendelijke mensen…

Nu lekker slapen… OF onze leuke buurman terroriseren :)