Off to Kandy, capital of the central Highlands of Sri Lanka

Sri Lanka, Kandy

Goodmorning!

Vandaag checken we uit voor de rit naar Kandy, de hoofdstad van Centraal Sri Lanka, gelegen in de bergen op 1650m hoogte.

Na ons ontbijt vertrekken we voor een rit van om en bij de 3u. Het eerste deel is tamelijk rustig, maar het 2e deel voelen we dat we stijgen, en nog maar 20km/u halen 😅

Er zijn nog meer straathonden, en ze zijn er nog slechter aan toe dan degenen die we zagen. Slechtere of geen vacht en je kan alle ribben tellen 😪

Verder zijn we hier bijna 2x van de baan gereden door de rode bussen. Het lijkt wel of ze knettergek zijn, maar achteraf horen we dat de chauffeurs vaak onder onvloed zijn van alcohol 🙄

We voelen in elk geval dat we hier meer alert moeten zijn. In Matale voelen we onze blaas duwen en ook dat is hier altijd een challenge, want pipi in de bosjes kan verrassingen met zich meebrengen 😄

Beste is dus bij een tankstation de sleutel vragen (tot hiertoe altijd propere toiletten) maar wel je eigen toiletpapier meebrengen - of je moet de waterhose gebruiken 😂 (ik raad het niet aan btw)

Noodgedwongen in deze drukte, stoppen we bij KFC. We bestellen dan ook maar snel iets kleins om te eten. Op de eerste verdieping hebben we zicht op de tuk en de parking, want onze bagage zit er deze keer natuurlijk nog in. We zien een securityguard die zich er naast heeft gezet 🙏👌
Ondanks dat we de bagage wel hebben vastgelegd met een fietsketting en slot, geven we hem uiteraard zeker een fooi 😊

Nog een halfuurtje tot Kandy en we checken in in een kleinschalige residentie, net aan de rustigere rand van de stad. Rivore Residence.

Wanneer we binnenstappen, begint het gigantisch te regenen. Net op tijd dus 😄

We drinken een thee'tje op het overdekt terras, en zoeken even uit waar we straks kunnen eten. Veiligheidshalve nemen we een taxi-tuk, en die brengt ons naar Marinate (een tikibar) waar we nasi en noodles eten. T was te eten, maar niet memorabel 😉

Het zicht op de stad was dan weer wel tof!
Een uurtje later staan we al weer terug bij de residentie, het giet nog steeds...

Morgen zijn we hier nog een dagje, maar het weer ziet er niet denderend uit. Wordt vervolgd! 👐

Liefs vanuit de mountains,
Ellen & Ives

De beentjes omhoog en chillen in Kandy 😊!

Elisa en Tim 2024-01-09 08:11:20

Kan ook leuk zijn een dagje rust.wij hadden daar ook regen!!!