Dwars door de vulkaan: Kilauea Iki Trail

Verenigde Staten, Volcano

We zijn de wekker weer voor... om 6u gaan onze ogen spontaan open. Ik voel me behoorlijk moe, dus neem snel even een warme douche in de sanitaire blok, net naast onze cabin.

De cabin heeft een heerlijk bed trouwens en voor de prijs moet je het zeker niet laten. De Namakanipaio cabins zijn net gerenoveerd en linnen is inclusief. Het is alleszins een leuke en betaalbare oplossing in Hawaii 😊

Na de douche eten we buiten op ons bankje een self-made ontbijtje: yoghurt, dragonfruit en ananas... mmmm...

Het is ongeveer 8u wanneer we ons klaarmaken om te gaan hiken. We gaan vandaag door de gigantische krater van één van de lava lakes wandelen. Kilauea Iki is een kratermeer dat vol lava liep in 1959. Sindsdien is alles opgedroogd en kan je er gewoon doorwandelen, al zie je nog steeds steam vents hier en daar die de nodige stomende, rotte eierenlucht naar buiten roken 😉

We starten onze hike van aan het Volcano house, en lopen zo via de Halema'uma'u trail naar de Kilauea Iki trail. Dit maakt de volledige hike een beetje langer, maar zeker niet saaier! Het eerste stuk loopt los door een stukje rain forest, en de beloning op het einde is uiteraard wanneer je dwars door de zwarte lavabodem loopt. Zo zot!

In totaal hebben we 8,5 km gewandeld en geklommen. Het was zaaaaalig! Volledig nat in't zweet stonden we, haha...

We hebben een hongertje gekweekt en komen op de parking aan rond 12u-12u30. De avocadorolletjes van de markt van gisteren zitten nog in onze frigobox en die gaan smaken! Dat samen gevolgd door een hete douche en een siesta: ain't nothing better 😉

Rond een uur of 5 rijden we weer terug naar het Volcano house om onze buikjes te vullen met dinner. Ives kiest voor een burger en ik neem de Ahi Tuna Poké met rijst. Kei lekker! 😛

Nadien zetten we ons hier nog even bij de open haard, en typ ik het verslag even bij...

De zon gaat zo onder en dan rijden we nog snel even naar het Jaggar Museum. Van hieruit kan je de 'red glow' bewonderen. Lava die nog dagelijks overloopt in het Halema'uma'u lavameer, en die na het ondergaan van de zon de rode gloed van de lava weerspiegelt met de hemel... prachtig!

We genieten van dit gratis schouwspel en duiken dan ons bedje in. Klaar voor een nieuw avontuur morgen 😉

Mahalo,
Ellen en Ives

Woww de moeite daar percies ! Zed toch mor een beke voorzichtig !!

Moekie 2017-05-29 08:18:12

geweldig wat een natuur genieten maar weer een ervaring rijker en zoals Moekie zegt voorzichtig !!!! genieters !!!!

rudi 2017-05-29 09:23:22

Weer van die keiferm fotokes. Love dat flesje water, genieten maarxxx

Marinaatje 2017-05-29 10:21:48

De jos houdt meer van de Jeep dan van de cabin, haha

marinaatje 2017-05-29 10:23:17

Ik heb net de eerste drie dagen gelezen, leuk om jullie te volgen. Prachtige natuur daar! Geniet ervan!!

Anja 2017-05-29 11:39:31

Zaligggg! En voor mij ook , leuke verhalen Lezen tijdens mijn anders saaie lunchpauze 🙂😎

Cindy 2017-05-29 12:35:33

Het is weer leuk om jullie avonturen te volgen. Ben benieuwd naar meer. Prachtige foto's, en lekker eten zo te zien. Geniet van jullie reis.

Ingrid 2017-05-29 13:27:12

Leuk, iedere dag een ander verhaal en super mooie foto's. Geniet ervan !

Laurette 2017-05-29 14:07:36

Amai, dat klinkt weer zalig zeg!! Ik moet alleen nog eens de foto's bekijken... ben al volop mee met jullie verslag maar had niet direct door dat de foto's onder het verslag staan... 😁🙄😂 Ben met de gsm aan 't meelezen, daarmee. Zeg, kunnen jullie daar die Hawaïaanse woorden zo'n beetje deftig uitspreken? Ik zou nogal een knoop in mijn tong hebben met al die moeilijke plaatsnamen. 🙈🤣 Geniet met volle teugen ervan, het is weer super om mee te lezen! 😘