Ancient Polonnaruwa

Sri Lanka, Negombo

Vandaag staat een ritje naar Polonnaruwa op de planning. We zitten in de tempeldriehoek: Anuradhapura-Mohintale-Polonnaruwa

Ashoka geeft ons ontbijtje mee, want om 7u15 zijn we al on the road 🛻

Het eerste stuk gaat opnieuw door de jungle, waar blijkbaar gisteren een olifant op de weg een tuk tuk heeft aangevallen 🙈 Geen gewonden, maar wel veel schade.

Het is een enkele asfaltweg langsheen de jungle, dus breed is de weg niet. En hoe leuk en lief een olifant er ook uit ziet, we zijn blij dat we er niet op uit gekomen zijn hier 😅

We kopen een ticketje in Polonnaruwa en doen daarna de ancient city per tuk tuk. Je kan hier ook een fiets huren, maar dat doen we wijselijk niet vanwege de hitte 😁

Er zijn weer pareltjes bij deze keer, en wat opvalt tov Anuradhapura is dat de overblijfselen hier een mystiek tintje hebben. Mos, donkerdere steen, de apen, de jungle, de eeuwenoude bomen... het is prachtig! 🌴🐒

Op 2 uurtjes hebben we het gezien en nemen we lunch bij Mr. Punsiri's, een kleine plek maar met een hip tintje. Dat zie je hier niet snel 😉

We bestellen beide nasi goreng en op dat moment valt de regen met bakken uit de lucht! Wij blij dat we binnen zitten, maar de tuk is kletsnat - ook binnen 🙈

Wanneer onze buikjes gevuld zijn, stopt gelukkig ook de regen. We moeten de tuk eerst drogen, vooraleer we kunnen zitten 😂
We nemen nog een drankje bij Hotel Lake Park, en wilden er eerst gaan zwemmen. Maar het zwembad had een groen kleurtje, dus dat hebben we wijselijk geskipt.

Terug richting huis dan maar voor een rit van 1,5u!

In Sigiriya stoppen we bij Barista voor een thee en koffie, én een muffin. Niet voor mij, wel voor die lieverd die weer onder mijn stoel komt liggen ☺️

Hij smult alles in één keer op! Je kan ze niet allemaal redden, ik weet het... maar laten we dan zorgen voor zij die dichtbij zijn 😉

In het Sigiriya hotel kan je gebruik maken van het zwembad voor 3 euro, met zicht op de Lion Rock. Aangezien we wel zin hebben in een verfrissende duik, rijden we ernaartoe in amper 5 minuutjes.

Za-lig! 😍

Effe relaxen en daarna met de voetjes onder tafel in onze homestay, want Ashoka's dochter heeft voor ons een curry-tafel gemaakt 😋
Met een dikke rijstbuik erna bekomen op ons bed 🤣🤣👌

We dachten eens een vroeg nachtje te gaan slapen, maar dat was buiten ons gezelschap gerekend 🙄

Das hier al 2 nachten op rij dat Ives kikkers moet buitenzetten, en das vandaag niet anders.
We hebben de afvoer al afgedekt, het stopje van de spoelbak al ingestoken... niks mag baten.

God mag weten hoe die hier elke avond binnenwippen 🙈😄

Morgen checken we uit en gaat het naar Kandy,

Doei!
Ellen & Ives

Zoals jij het sappig beschrijft Ellen, en met de foto's erbij: het is alsof we mee op reis zijn. Ives, die 's nachts de kikkers buiten zwiert: grappig vanop afstand (maar misschien niet ter plaatse). Veel fun nog en veel groeten!

Paul en Christiane 2024-01-08 09:24:44

Hoe mooi allemaal. Ik lees dat jullie op 2u al rond waren in Polloranuwa... daar leek mij (als ik de reisgids zo las) keiveel te zien. Voo rons is 't grappig, dat van die kikkers maar ik denk als je daar zit, je wel vloekt op die beesten :-). En oh boy, vervoer per tuk tuk als je olifanten kan tegenkomen. adventurous...

ilse 2024-01-08 18:00:34

Weer volop genieten van je fijne verhalen!❤️

Annik 2024-01-08 19:03:42

Zalig !!! Ik geniet weer van jullie mooie foto's en heerlijk verhaal erbij. I love the Ellen-way of telling 🥰. Geniet er verder van, lieverds !!

Anja 2024-01-08 22:18:11

Ja olifanten kunnen gevaarlijk zijn.als ze flapperen met hun oren maken dat je weg komt.de apen 3 op een rij grappig.weer een mooi tochtje gedaan.wat een zalig luilekker(ei)land