Poolday ☀️💦👙🩳

Portugal, Arco da Calheta

Vandaag is het écht poolday, oftewel niksdag 😜

Het moet, want we hebben nog 2 zware wandelingen op de planning voor we naar huis gaan 😉

Terwijl ik me installeer aan het zwembad met mijn e-reader, gaat Ives nog naar de supermarkt en de haven. Hij moest zich eens vervelen 😜

Nog net voor hij terug is waait de parasol met loodzware voet en al, de grond op. De eigenaars die in hun tuin bezig waren hebben het toevallig ook net gezien en komen ter hulp gesneld.

De wind staat echt te hard, dus de parasol gaat in de berging. Hallelujah factor 50, want ook al voel je het niet: de zon brandt! ☀️

Nancy (de eigenaresse) brengt ons een potje Pitanga van een struik uit de tuin. Het lijken wel mini coeur de boeuf tomaatjes! 😄
De Pitanga-vrucht komt oorspronkelijk uit Zuid-Amerika, voornamelijk Brazilië. Het is echter tegenwoordig te vinden in Afrika, in het Caribisch gebied én op het Portugese eiland Madeira. De smaak is heel speciaal en is eerder zurig dan zoet, maar superlekker! 😋

Ives praat wat met de man van Nancy, waarbij we te weten komen dat de "oh zo typische vis Espada met banaan" geen lokaal gerecht is. Ze serveren vis hier met banaan of passievrucht puur voor de toeristen 🤦‍♀️😆 Ik dacht dus ook weer iets typisch gegeten te hebben... niet.
Toch moet ik zeggen dat de combi verrassend lekker is!

We verplaatsen ons rond 16u naar ons eigen terras, omdat daar minder wind is. Ives trekt zijn boodschappen open en heeft watermeloen gekocht én Poncha.

Wat later is het weer tijd voor een douche en gaan we eten bij de haven. Deze keer bij Leme Marisqueira, waar we spicy gegrilde inktvis eten, sardines en een dorade... mmmmm 😋 Alles is kei lekker, en dat de rekening hier bijna nooit meer dan 30 euro bedraagt is meegenomen 😄👍

Een ijsje duwen we er nog bij in ons favoriete ijssalon. T kan er nog net in 🙈😂😂😂

Morgen maar weer gaan stappen!