Mae Cham to Mae Hong Son 🌻🌻🌻

Thailand, Mae Hong Son

Ik kan mij amper draaien in bed, we zijn allebei gebroken πŸ˜‘ Voeg daar aan toe dat ze elke morgen om half 8 thaise muziek door de boxen draaien op straat... πŸ™ˆ

Vroeg wakker heeft ook zijn voordelen natuurlijk πŸ˜„ We gaan eerst wat fruit ontbijten met een blauwe thee, en tegen 10u zijn we vertrokken voor roadtrip n°2! We hebben een lange rit voor de boeg, zo'n 4u en half zonder stops. Natuurlijk stoppen we hier en daar, anders voel ik mijn achterste niet meer πŸ˜‚πŸ˜‚

Nog geen kwartier zijn we aan het rijden en we worden al verrast van de ene na de andere bocht. Prachtige vergezichten, eindeloze velden waar een enkeling zijn akker bewerkt of een vuurtje stookt. We zijn helemaal alleen op deze slingerwegen en de zon schijnt op onze snoet. Héérlijk! Je kan ook nergens harder rijden dan 60, dus het is echt wel snorren door Thais Toscane πŸ˜‹

Na 2u rijden stoppen we in één of ander verlaten dorp waar eten gemaakt wordt in een garage onder een metalen luifel. We schuiven aan en worden weer uitvoerig bekeken door de locals die slurpen en boeren van hun noodlesoep πŸ˜„

Ives gaat naar de vrouw die in haar potten staat te roeren. Weer geen engels... het enige wat ze zegt is "pad thai"? Gelukkig kennen we dat wel, dus "ja, lekker"! 😜

We genieten van onze lunch en wuiven naar elke passant. Ze vinden het geweldig en wuiven altijd terug met een grote smile.

Tijd om door te rijden. Plassen doen we onderweg langs de kant, met onze wet wipes bij de hand πŸ˜‚πŸ˜‚ Volgende stop zijn de Sunflower Fields, dewelke je onderweg ook al tamelijk veel ziet langs de weg. Knalgele struikgewassen die fel afsteken bij de vandaag blauwgekleurde lucht met hier en daar een slagroomwolkje πŸ˜πŸ‘Œ

De weg naar de Sunflower Fields is een zijweg, de 4009 road. Hij slingert door kleine dorpjes met overal her en der zonnebloempjes (het zijn er kleine πŸ˜‰).

Op het einde van de weg is de Mae Surin Waterfall, maar het is half 3 als we deze pas bereiken en we moeten nog 2u rijden tot onze logies. We slaan hem dus over.

Blij achteraf gezien want het wordt een pak kouder als de zon lager staat en niet meer boven de bomen komt piepen. Op de moto voel je dat verschil meteen!

Zoooo blij dat we eindelijk gearriveerd zijn bij Fern Resort, onze slaapplaats voor de komende 2 nachten.
We slapen in een hutje waar een kleine stroom water voor en achterdoor loopt, met zicht op een rijstveld. Het is een prachtige setting.

We snakken naar een warme douche, en een goe bed! πŸ˜† Gelukkig ziet het er hier beter uit dan onze bunker van gisteren πŸ˜‹

Je hoort de stroom hier constant van het riviertje buiten. Soms denk je dat de kraan van de douche nog open staat πŸ˜‚πŸ™ˆ

We gaan iets eten bij Days Coffee House in het centrum. Het is er stekedonker, dus we zien amper wat we eten πŸ˜‚ maar lekker was het wel! We namen ieder een papaya salad en erna een Tom Yam soep met garnalen. Spicy!

Terug op onze kamer ziet Ives weer een joekel van een kakkerlak op de kast zitten πŸ™ˆ Na enige twijfel hoe hij hem zou pakken, kan hij hem vangen met een glas en zwiert hij hem buiten πŸ˜‚

Misschien went het wel? πŸ˜„

Goodnight!
Ellen & Ives

Prachtige foro’s😍

Gerda 2018-12-05 06:58:45

Prachtig zo jullie ervaring te kunnen volgen. Prachtige foto's. Geniet ervan schatjes .

Rudi 2018-12-05 08:25:04

Amai, wat een avontuurlijk reis! Geniet er van!

Christiane S. 2018-12-05 08:33:54

Zooo mooi! En dat eten ziet er toch altijd zo simpel lekker uit...

Shapen 2018-12-05 11:53:43

amai...... !!!!

Paul 2018-12-05 12:15:18

weinig verschil met de tijd dat wij er waren....nog altijd veel eten , vieze beesten ,simpele badkamers en kille avonden.Dus gaan we op onze leeftijd niet meer terug. .... Genieten jullie maar rustig verder . EN .....wij waren daar dus nooit hΓ© groetjes van ons pa en ma