Levada do Norte

Portugal, Bacelo e Senhora da Saúde

Onze voorlaatste dag van onze vakantie! Dat maakt dat we er vandaag nog eens vroeg op uit trekken 😁

Het zonnetje is vandaag afwezig, maar het kan de pret niet drukken. We wandelen vandaag de Levada Do Norte van Boa Morte tot de Cabo Girao, een tochtje van 5 uur! 🤪

De levada slingert doorheen akkertjes en tuintjes, en hier en daar piept de zee in de verte. Prachtige wandeling, enkel jammer van het grijze weer.

Na bijna 16.000 stappen geven we forfait en houden een taxi aan. Hallelujah! Mijn voetjes zijn content 😄🙌

Nadat de taxi ons weer afzet bij het beginpunt, rijden we door naar een restaurantje aan zee van Ribeira Brava. Ik bestel er de scabbardvis en Ives de espetada, het is weer smullen geblazen! 🤤

Erna rijden we richting Faja da Ovelha, voor een koffietje in de zon! Superhandig de site van Madeiraweb, waar je altijd via de webcams kan checken waar de zon schijnt 😉

Rond 17u zijn we weer in ons huisje voor een warme douche. Om 18u30 hebben we namelijk een date met Andy en Graciela, een afscheidsdate zoals zij het wil noemen 😊
Ze wil heel graag iets terugdoen voor Ives zijn hulp, al vinden we dat totaal overbodig.

We eten samen aan de haven in Calheta, en we genieten. We missen haar nu al, zo'n geweldig lief mens ❤️ Ze noemt ons constant haar "cheeky monkeys" - té schattig 😄

Een dikke knuffel en een grote pizzabuik later, ploffen we in ons bed. Het is voorbij.

Wat
Een
Vakantie

Voor ons lijkt het of we maar 2 weken zijn weggeweest 😂😂 het is gevlogen!

Heerlijke mensen, lekker eten, de prachtige natuur maken dat we écht gepakt zijn door Madeira. We can't explain 🥰

Morgen een zwembaddagje en dan naar huis 😉 We vonden het fijn dat jullie hebben meegereisd, dankjewel 🌺

Tot snel 💋
Ellen & Ives

👍

P&C 2022-06-27 06:01:05

Madeira kijkt al uit naar jullie terugkomst.

Dirk 2022-06-27 06:17:31

Weer genoten van jouw schrijfsels en prachtige foto's, ben al benieuwd naar jullie volgende reis en reisverhalen. Grtjes

Suzie 2022-06-27 08:26:03

Zo zo mooi x

Sharon 2022-06-27 11:16:11

Jullie bedankt dat we konden meereizen! We genoten van de leuke verhalen en de mooie foto's. Groetjes vanuit Bretagne x x Ann C

Ann c 2022-06-27 20:21:32

Zo hard meegenoten, wat een prachtige foto's toch, wat een zalige plek x