Road to Hana: welcome to the jungle!

Verenigde Staten, Hawaï

Wakker worden om 2u 's nachts lijkt wel een gewoonte te worden... we proberen de slaap nog te vatten, maar dat lukt maar moeizaam.

Om 7u staan we dan maar op en vertrekken naar The Road to Hana of de Hana Highway. Een prachtige scenic route aan de Noordoostkust van Maui, met haarspeldbochten door de groener-dan-groene jungle! Met 17 stops on the way, is het op zijn minst een heel leuke dagtrip. Al krijg je al die stops echter nooit in één dag gepropt. Vorig jaar bezochten we het bambooforest met de Pipiwai Trail, Waianapanapa black beach, Ke'eana schiereiland en een stop bij Glen's Coconut Icecream. Het was toen echter prachtig, zonnig weer. Vandaag is het grijs en miezerweer, al laten we het de pret niet drukken en genieten van onze roadtrip! ;)

Onze eerste stop is de Garden of Eden, een arboretum en botanische tuin die maar liefst 600 diverse planten en bloemen herbergt. Je betaalt 15 dollar entree en kan er doorheen wandelen via aangelegde paden, zo'n 4km lang. We nemen heel wat foto's en amuseren ons hier toch een uurtje.

Daarna rijden we verder door richting Hana. Het regent zachtjes, dus het nodigt niet echt uit om te gaan hiken. Bovendien waarschuwen ze overal voor glibberige paden en rotsen bij hikes. We hebben geen zin om een been te breken.

De rit op zich is zeker leuk en ondanks het weer verveelt de rit geen moment! In Hana zelf (aan het einde van de slingerweg) nemen we onze lunch bij Braddah's BBQ hut. Ik bestel taco's met pulled pork, slaatje, ananas en pepertjes, superlekker! Voor Ives een schotel met Pork Ribs en rijst. Onze buikjes zijn weer rond gegeten en we lopen nog even door de General Store van Hana.

De rit gaat terug van waar we kwamen en ik kan amper mijn ogen open houden, zo moe! Ik heb bijna anderhalfuur geslapen tijdens de terugrit. Ives maakt me wakker bij de Ho'okipa Lookout, waar we op het strand schildpadden zien liggen slapen :) ze lijken wel op rotsen, je ziet ze bijna niet!

In de zee staan de golven hoog en surfers maken er gretig gebruik van. We kijken een tijdje en gaan dan nog even langs de supermarkt voor yoghurt en fruit voor morgenvroeg.

Weer een dik halfuur rijden naar onze b&b, content als we arriveren ;) Een bed! Slapen! Hopelijk een beetje langer als de vorige nacht...