Hiking, hiking and... hiking :)

Verenigde Staten, Hawaï

Vanochtend staan we ietsiepietsie vroeger op, om 8u om juist te zijn. We willen graag de Kiliouou Ridge Trail wandelen, waarbij je op het einde van de trail wordt getrakteerd op een fantastische overlook op de oostkust.

De geschatte tijd voor deze hike zit rond de 3 à 4 uur heen en terug. Het zijn vooral switchbacks op de kam van de berg in de bossen. Je kan echter nooit voor je kijken omdat het pad vol met boomwortels ligt en een beetje slijk, dus voorzichtigheid is geboden.

We starten om half 10. Het is redelijk zwaar vinden we, vooral omdat we na een uur nog steeds aan het 'klimmen' zijn. Geen enkel plat stuk. Na anderhalf uur en nog een halfuur te gaan tot de top, komen we mensen tegen die op terugweg zijn en ons waarschuwen om beter terug te keren. Het is beginnen regenen op de top en alles is modderig en slippery op de ridge. Verdorie!

We willen er ook niet ons leven bij laten... dus keren weer om. Zelfs op het stuk dat we al deden liggen modderstukken waarbij je moet oppassen dat je niet naar beneden dondert. Waarschijnlijk van de regen van gisteren.

Nu we hebben wel een serieuze work-out achter de rug ;) dus Ives trakteert zichzelf meteen op 2 donuts in de auto :D

We rijden verder door naar Makupu'u Lighthouse, maar om die vuurtoren te zien moet je wel even stappen (lees: klimmen) 2,5km constant stijgen (en hijgen), haha... Het uitzicht boven was wel prachtig, en het weer zat helemaal mee deze keer!

We willen naar het strand, onze beentjes zijn doodmoe. We rijden een stukje terug en arriveren rond half 5 bij Ala Moana Beach. Een propere smalle strook strand waar je wel moet oppassen voor rotsen in het water die je amper ziet.

Tot half 7 vertoeven we hier, tot de regen ons wegjaagt. Niet erg, want we rammelen van de honger!

Onderweg naar huis stoppen we bij de Outback Steakhouse. We bestellen beide de Baby Back Ribs met een salade, no fries. Het heeft ons super gesmaakt en we zijn blij dat we niet met een overvolle maag om 21u ons bed in moeten...

Slaaplekker en tot morgen!