San Francisco

Verenigde Staten, Dearing

Vandaag is voor ons absoluut één van de hoogtepunten van de reis! Dat staat vast! Oké, mijn fysiek is wel serieus op de proef gesteld… maar kom, buiten een zeer poep en een paar stijve kuiten ben ik de dag doorgekomen :))

We hebben vandaag geslapen tot 10am. Ja, uitslapen doet ons toch wel deugd hoor na zo’n hele dag wandelen ;) De komende dagen zal het al vroeg genoeg zijn! (auto oppikken morgen, kamperen, etc…)

We zijn naar Lori’s Diner gestapt om de hoek voor ontbijt. Gezien het "free" breakfast van gisteren niet echt geweldig te noemen was, en Ives wel eens zo’n echt Amerikaans ontbijt wou, zijn we dus op zoek gegaan naar een diner.

Lori’s Diner brengt je terug in de tijd van Grease :) Je hoort veelal Elvis nummerkes draaien, mini-jukeboxen op de toog en allemaal van die kitsch-zithoeken waar je je ontbijt kan nuttigen. Ives bestelde Lori’s Famous Country Breakfast: 2 dikke grote pancakes met potje siroop on the side, rösti-patatjes, twee spiegeleitjes, drie reepjes spek, en nog eens twee worstjes! Ik kan je al vertellen: de porties zijn niet groot, maar HUGE!! :-O

Ik had zelf de Veggie Omelet genomen, maar zelfs daar serveerden ze rösti-patatjes bij! Een omelet opgerold als een pannekoek met paprika en champgnons erin, en dan nog 2 toasts. Je hebt echt wel meer dan genoeg voor een hele dag met zo’n ontbijt :)

Daarna gaat het met de Cable Car naar Fisherman’s Wharf. Echt tof daar, allemaal kleine viskraampjes die crab, shrimps, clams en clams chowder verkopen. Clams Chowder is een dikke soep van zeevruchten/vis die men serveert in een uitgehold zuurdesembrood. We hebben ons daar laten verleiden tot een bakje gepaneerde mosselen en 'chips' :p

We huren vandaag fietsen bij Blazing Saddles, ze hebben een 3 tal locaties aan het water, dus dat was niet zo moeilijk te vinden.
Ze houden 500 Dollar borg in voor je fiets… ik kan je verzekeren, ik heb mijne vélo geen moment uit het oog verloren! :D

We hebben de Golden Gate Bridge overgefietst waarbij de auto’s zo goed als naast jou rijden, gescheiden door een rail. Veel lawaai, maar wel een prachtig zicht op de skyline van de haven & Financial District van San Francisco.
Doodop was ik van die brug over te fietsen! ;) Gelukkig ging het na de Golden Gate bridge helemaal bergaf tot in Sausalito. Daar trokken we onze ogen open: een schilderachtig dorpje aan het water, met allemaal kleine huisjes gebouwd op een heuvel in de baai. Zicht op San Francisco, terrasjes, en een jachthaven.

Paradise Bay lag te lonken, een terrasje op het water :) Het was net happy hour en de cocktails werden geserveerd aan 5 dollar! Ives dronk een Corona en ik bestelde de "Last Mango in Paradise" (wel, ik voelde me net zoals die mango! ;) Mango Rum, Fresh Mango, Triple Sec, Cranberry, Pineapple and Fresh Lime: goddelijk!! :)

Slim als we zijn, hebben we een ferry ticket geboekt bij onze fietstrip, zo kunnen we hier de ferry terug nemen ;) Na een ferrytochtje van 20 min. waren we weer in San Francisco. De fietsen afgeleverd, en ik kreeg netjes mijn 500 Dollar weer terug ;)

Het was al 7:00pm en we moesten nog helemaal terug naar het hotel, ook deze keer met de Cable Car gegaan. We wilden nog snel even douchen voor we gingen eten. Ook deze keer had ik gereserveerd in een restaurantje (Foreign Cinema) dat nogal erg in trek was. Het was 15 blokken stappen, dus hebben we gebruik gemaakt van een taxi.

Bij Foreign Cinema kregen we een tafeltje toegewezen buiten op het terras. Zo gezellig hier! :)
We bestelden een voorgerecht om te delen: gebakken Brie met groenten om erin te dippen, héél lekker!
Als hoofdgerecht nam ik de zalm in botersaus met witte boontjes en een Dijon sausje, Ives nam de Trofie Pasta, wat ook iets met witte boontjes was en een tomatensaus. We hebben weer lekker gesmuld! ;)

Glaasje wijn was hier wel duur… Chardonnay 16$ plus tax! :-O
Maar het was lekker en we hebben achteraf de taxi teruggenomen, uiteraard ;)