Sheridan

Verenigde Staten, sheridan

Day number 4 en het mooie weer blijft aanhouden! :)

Vanmorgen weer vroeg wakker (het lijkt wel een gewoonte te worden, haha :) en we gaan hier om de hoek bij Denny’s ontbijten. Ook al ligt het nog een halfuurtje rijden van hier, je ziet al veel mensen die op weg zijn naar de Mustang Rally. Ook wij natuurlijk, maar eerst ons buikje rond eten ;)

We bestellen ontbijt, en ik neem de veggie-omelet met hash browns, Ives neemt de Grand Slam, eitjes, worsjes, patatjes… de hele rim ram! Het smaakt ons en na een halfuurtje betalen we de rekening zodat we weer verder kunnen!

We rijden niet via de Interstate maar nemen een mooiere, iets langere weg, nl. door Black Hills Forest… leuke scenic road met uiteraard veel bomen, hoogtes en laagtes, en ook Boondocks, een klein boerengat waar de tijd is blijven stilstaan en waar Elvis nog door de boxen schreeuwt :p

Even een kijkje genomen in hun souvenirshop, ze verkopen hier van die oude metalen plaatjes om aan de muur te hangen, en Ives koopt er één, van John Deere… hoe kan het ook anders, haha :))

Tegen 11u zijn we aanbeland in Sturgis. Het hele weekend houden ze hier de Mustang Rally en er komt toch wel redelijk wat volk op af. Wij gaan eens een kijkje nemen, maar met deze bloedhete zon is het eerder puffen door de straten… toch is het wel eens leuk om hier door te slenteren.

Je ziet echte freaks die de hele dag niks anders doen dan hun wagen opblinken… alsof die nu nog ni blinkt :-p

Na de hele resem gezien te hebben, hebben we mega-goesting in een ijsje… en aan de overkant hebben ze die! ) En wat voor ijsjes! Ik was dus al vergeten dat de porties in US huge waren! Ik bestel me een waffle cone (dat horentje bakken ze dus eerst vers voor je neus he! ni te doen…) en dan neem ik de Butter Pecan ijskreem… ik zeg, neem maar een Large (grote goesting na 2 MEGA bollen wil die nog doorgaan, ik zeg HALT!! :-D)
Ze zegt: ow, you thought you could handle a large one?

Okay… ik kan veel eten, maar dees was er dus echt OVER! :-D

Ik heb met moeite opgekregen, maar hij was ZO lekker… mmmmm… en natuurlijk ook een afkoelertje met de huidige hitte van 33°C

We hebben Sturgis binnenstebuiten gezien, en besluiten nu door te rijden naar onze eindbestemming van vanavond, Sheridan. Dat is nog zo’n 3u rijden, en onderweg kunnen we nog stoppen aan Devil’s National Monument. Een mega tower met een verhaal aan vast natuurlijk…

Deze monoliet is maar liefst 386 meter hoog en je kan er naartoe rijden met de wagen (ligt 1558 meter boven de zeespiegel) waarbij je aan de voet een wandeling kan maken. Maar daar vinden wij het dus nu in het namiddaguur nét iets te heet voor.

We nemen wel de nodige foto’s en hij is echt indrukwekkend hoor als je er voor staat! We kunnen met het blote oog zien dat enkele bergbeklimmers zich aan deze monoliet hebben gewaagd en de top willen bereiken. Lijkt me echt een adrenalinestoot te zijn als je daar boven staat, maar met mijn hoogtevrees? Hum hum… laat maar :)

Trouwens, deze Devils Tower speelde een belangrijke rol in een film van Steven Spielberg in ’77, Close Encounters of the Third Kind.
We hebben hem uitgebreid zitten bekijken en wat kiekjes genomen als we beseffen dat we toch nog een eind moeten rijden… en ondertussen rammelen onze magen, again… ;)

We stoppen na een uurtje in Buffalo waar we een fastfoodketen wagen aan de "drive-in". Er stond in't groot aan de straat "BBQ Ribs Specialty" en grote honger hebben we niet echt, dus laat ons maar een box bestellen van die ribben. JAMMIE!! Ze zijn een echt gesmos, maar wél lekker!! haha :))
De saus hangt weer tot aan Ives z'n oren (hoe hij het doet… ik snap het nog altijd niet, hihi… :))

Nog een dik halfuur tot Sheridan en ons hotel blijkt nieuw te zijn! Business-hotel, dus weinig volk en beetje afgelegen aan de autostrade, maar supernieuw, proper, het eerste hotel van deze reis waar we echt heel blij mee zijn. Geen treinen en geen buren die ons ‘s nachts wakker houden deze keer!

Ik ga het hierbij laten… wij gaan morgenvroeg naar Yellowstone. De weerberichten via radio klonken niet zo denderend, maar we zien wel. 4 dagen lang zullen we geen internet hebben. Maar zoals altijd horen jullie het dan over enkele dagen ;)